ח”כ אבי מעוז מסביר איך בפסיקה אחת חיברו שופטי בג”ץ תפיסת עולם של פירוק ערכי המשפחה, עם אקטיביזם שיפוטי מהפכני נגד בתי הדין
בג”צ הבוגדת הנאום המלא:
מנין למדו אנשי המפלגה המכונה ימינה לבגוד ברוב בוחריהם, התשובה היא משופטי הבג”ץ.
שתיים רעות עשו שופטי בג”ץ, בתיק המכונה “בג”ץ הבוגדת”.
הרעה הראשונה היא הנורמה המושחתת מבחינה מוסרית שהם מבקשים להטמיע בחברה הישראלית.
בעם ישראל לדורותיו, הנאמנות הזוגית, כחלק מקדושת הבית והמשפחה, הייתה תמיד ערך עליון. רק בשבת האחרונה קראנו בפרשת השבוע את הפסוק ‘מה טובו אוהליך יעקב, משכנותיך ישראל”, המבטא את השמירה על האינטימיות של כל בית ובית במחנה ישראל בפני עצמו.
אך לשופטי בג”ץ, ובראשם לנשיאה חיות, שקבעה דיון בהרכב מורחב בכדי “לתקן” את הפסיקה של ההרכב הקודם, חשוב להשריש נורמה מוסרית אחרת לחלוטין. על פי נורמה זו “המשפט אינו מכיר בעוולת ניאוף ביחסים בין בני הזוג”.
בניגוד לכל כניסה לשותפות עסקית, שם ברור לכל בר דעת ולכל אדן מוסרי, שהנאמנות העסקית בין השותפים היא אבן יסוד ביחסים שביניהם, שופטי הבג”ץ מתכחשים לדבר הכל כך פשוט ובסיסי, שכניסה של איש ואישה לחיי נישואין, היא בראש ובראשונה ברית, שבה הנאמנות היא הבסיס והיסוד, והבגידה היא מעשה פסול ומושחת, שמפרק ומחריב את עצם הזוגיות.
זוהי תוצאה של התפישה החברתית המתירנית, המקדשת את זכות הפרט להיות חופשי מכל ערך מוסרי, והמערערת את יסודות מבנה המשפחה. תפישה שהובילה לקריסת מעמד המשפחה וערכה בחברה המערבית.
הרעה השנייה היא עזות המצח של שופטי הבג”ץ, כאשר הם מעזים לשלוח יד ולבטל פסק דין של בית הדין הרבני העליון.
זהו המשך ישיר של המהפכה השיפוטית של אהרן ברק, שכחלק ממנה, בבג”ץ בבלי, הפך את כל מה שהיה מקובל במשך 45 שנות המדינה עד אז, וכפה את הדין האזרחי ואת עולם ערכיו על בתי הדין הרבניים, שהינם סמכות שיפוט עצמאית, שאמורה לדון בנושאים שבסמכותה על פי דין התורה. כפי שכתב אז השופט המנוח מנחם אלון ” מוטב לומר בגלוי כי הכוונה היא לשנות סדרי בראשית ולהפוך את הקערה על פיה … תם ונשלם. מהפכה חדשה באה לעולם”.
את המגמה הזו להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, מדינה מרוקנת מהות יהודית ומערכי מוסר בסיסיים אנחנו נעצור. על קדושת המשפחה, המחויבות למוסר ולערכים, ועצמאות הדין הדתי במדינת ישראל ניאבק ונילחם ללא פשרות. כי בנפשה של מדינתנו הדבר.
צילום תמונה ראשית: דוברות הרשות השופטת