אודות אבי מעוז

אביגדור (אבי) מעוז (נולד בכ”ז בתמוז תשט”ז, 6 ביולי 1956) הוא יו”ר מפלגת נעם, סגן שר במשרד ראש הממשלה וחבר כנסת מטעמה בכנסת ה-25.

כיהן כמנכ”ל משרד הפנים וכמנכ”ל משרד השיכון.

מראשי מטה “שלח את עמי” לשחרור אסירי ציון ומסורבי העלייה מברית המועצות, ממקימי הקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון וממחדשי היישוב היהודי בעיר דוד.

מעוז מתגורר בעיר דוד ונשוי לגלית. לבני הזוג עשרה ילדים ונכדים רבים.

 

ציוני דרך

תשל״ה
שירות צבאי והקמת קיבוץ
גיוס לנח"ל המוצנח. לאחר שירותו היה שותף בהקמת הקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון ושימש כמזכיר הקיבוץ.

תשל״ה
תש״ם
ישיבת מרכז הרב
החל ללמוד בישיבת מרכז הרב, ולמד שם במשך 11 שנים עד לשנת 1991. רבו של מעוז הוא הרב צבי ישראל טאו, נשיא ישיבת הר המור ותלמידו המובהק של הרב צבי יהודה הכהן קוק.
תש״ם
תשמ״ד - תשמ״ו
פעילות ציבורית - ״שלח את עמי״
בשנים ה'תשמ״ד-ה'תשמ״ו התגייס מעוז לפעילות ציבורית במסגרת מטה "שלח את עמי" לשחרור אסירי ציון ומסורבי העלייה מברית המועצות, ופעל באופן ממוקד עם אביטל שרנסקי לשחרורו של נתן (אנטולי) שרנסקי מהכלא הסובייטי. במסגרת זו תכנן ובנה אסטרטגיה, נפגש עם נשיאים וראשי מדינות והקים לובי בין-לאומי של חברי קונגרס ופרלמנט ברחבי העולם. במהלך פעילות זו נעזרו מעוז וחבריו גם בבנימין נתניהו, שכיהן באותה עת כשגריר ישראל באו"ם. מטה שלח את עמי הביא להירתמותו של נשיא ארצות הברית רונלד רייגן ובעקבות זאת לשחרורו של שרנסקי על ידי נשיא ברית המועצות מיכאיל גורבצ'וב.
תשמ״ד - תשמ״ו
תשנ״א
עיר דוד
הוביל עם חברו דוידל'ה בארי את חידוש ההתיישבות בעיר דוד.
תשנ״א
תשנ״א - תשנ״ה
התיישבות בעיר דוד ופיתוח גוש קטיף
בין השנים ה'תשנ״א-ה'תשנ״ה היה שותף בניהול מערך ההתיישבות בעיר דוד בירושלים. בתפקיד זה ניהל את מערך רכישת הקרקעות והבתים, הבקרה המשפטית, מערכת הכספים, גיבוש גרעין ההתיישבות, תכנון מערך מימוש הנכסים, יחסי ציבור וניהול המאבק המשפטי. במקביל עסק בפיתוח וייזום עסקי ותעשייתי בגוש קטיף. מעוז היה פעיל במטה 'העם עם הגולן' שפעל ליצירת מחאה ציבורית נרחבת נגד תוכניותיה של ממשלת רבין למסור את רמת הגולן לסוריה.

תשנ״א - תשנ״ה
תשנ״ו
ישראל בעלייה
לאחר סיועו המשמעותי להצלחתה של מפלגת ישראל בעלייה במערכת הבחירות, מינה אותו שר התעשייה והמסחר, נתן שרנסקי, לראש לשכתו וראש צוות היועצים שלו.
תשנ״ו
תשנ״ט - תש״ס
מנכ״ל משרד הפנים
בשנים ה'תשנ״ט-ה'תש״ס כיהן כמנכ"ל משרד הפנים.
תשנ״ט - תש״ס
תשס״א - תשס״ד
מנכ״ל משרד בינוי ושיכון
בשנת ה'תשס״א התמנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. בתפקידו זה פעל רבות להעמקה וחיזוק של ההתיישבות היהודית בנגב, בגליל וביהודה ושומרון, והמשיך בעשייה זו גם לאחר סיום תפקידו כמנכ"ל המשרד. בשנת ה'תשס"ד התפטר מתפקיד זה במחאה על תוכנית ההתנתקות.
תשס״א - תשס״ד
תשע״ד
גבעות עולם
מנכ"ל גבעות עולם – חיפושי נפט
תשע״ד
תשע״ח
יו"ר המינהלת למעבר תע"ש לנגב
במהלך השנים כיהן כחבר קבוע מטעם ממשלת ישראל במועצת מקרקעי ישראל, כחבר במועצה הארצית לתכנון ובנייה, כיו"ר דירקטוריון בחברת השתתפויות בנכסים בישראל בע"מ, כחבר דירקטוריון בחברת עמיגור וכחבר דירקטוריון מטעם הציבור בחברת אברות תעשיות בע"מ. מעוז הוא יזם פרטי בתחומי הנדל"ן ויועץ לחברות בנושא רגולציה, תכנון וקידום פרויקטים.
תשע״ח
תשע״ט
הקמת מפלגת נעם
המפלגה השתתפה במערכת הבחירות, אך פרשה מן המרוץ יומיים לפני מועד הבחירות. כיום הוא עומד בראש המפלגה.
תשע״ט
תשפ״א
ח״כ בכנסת ה-24
ב-י״ח בשבט ה'תשפ״א חתם על הסכם ריצה משותפת עם עוצמה יהודית. ב-כ״א בשבט ה'תשפ״א נחתם הסכם ריצה משותפת (כבלוק טכני) גם עם האיחוד הלאומי-תקומה, במסגרת רשימת 'הציונות הדתית', ומעוז הוצב במקום השישי ברשימה ונבחר לכנסת ה-24.
תשפ״א
תשפ"ג
סגן שר במשרד ראש הממשלה
בכנסת ה-25 מכהן אבי מעוז כחבר כנסת מטעם מפלגת נעם, וכסגן שר במשרד ראש הממשלה. תחת אחריותו - ארגון נתיב, היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך והרשות לזהות יהודית לאומית.
תשפ"ג