פרשת תזריע-מצורע בנעם

נגן וידאו

הנשיאה חיות, הלקח מהשואה אינו ‘לשמור על זכויות הפרט’ אלא לחזק את הזהות היהודית

בעצרת הנעילה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה, אמרה נשיאת העליון חיות בהקשר ללימוד שצריך ללמוד ממוראות השואה, שעלינו “לעמוד על משמר זכויות הפרט”. בנאום במליאת הכנסת התייחס ח”כ אבי מעוז לדבריה: “הרמיזה כאילו היא וחבריה מיישמים את לקחי השואה במאבקם כנגד תיקון מערכת המשפט וכנגד רצונה של הקואליציה להשיב את האיזון בין רשויות השלטון בישראל למקומו הראוי לו, היא בוטה ומטלטלת. זוהי זילות של השואה ואפילו הכחשתה במובן מסוים, כי אם מגמדים את השואה ומשמעותה לענייני דיומא, אז אין להתפלא אם בעיני הדור הצעיר היא כבר לא תיחשב כדבר כל כך ייחודי ומזעזע”.

מעוז הוסיף: “מדינת ישראל לא קמה כדי לפתור את בעיית זכויות הפרט… מדינת ישראל קמה כמדינה יהודית, כדי שעם ישראל יוכל לממש בדיוק את מה שהצורר כל כך חשש ממנו, לגאול את עצמו ואת האנושות כולה ולהביא את אור המוסר והאמונה לעולם. לכן הלקח מהשואה הוא לא לחלל את זכרה כחלק ממאבק על שלטון האליטות ומניסיון לכפות אג’נדה פוסט-מודרנית על מדינת ישראל, אלא דווקא לחזק את זהותה היהודית של המדינה ולקדם אותה להיות מה שנועדה לו”.

נגן וידאו

ח”כ מעוז מפרק את הנחת היסוד של מובילי המחאה – מי באמת הקים את המדינה?

בנאום שנשא במליאת הכנסת התייחס ח”כ אבי מעוז להנחת היסוד של מובילי המחאה נגד הממשלה, שחושבים שהאליטה השמאלנית-חילונית-אשכנזית הקימה את המדינה, וכל היתר הם בבחינת אורחים שאין להם יכולת להשפיע על סוגיות מהותיות במדינה. מעוז סקר פרקים בהיסטוריה של הציונות ושיבת ציון, והראה כי מי שהחלו את התהליך ומי שדחפו אותו ברוב התקופות היו יראי שמים, והאליטה הגיעה רק בעליה השניה – והשתלטה על המערכות עד היום.

בין היתר אמר מעוז:

“בתקס”ט (1809), 95 שנה לפני אותה עלייה סוציאליסטית חילונית, עלו ארצה בכמה גלים תלמידי הגאון מווילנה, כעלייה לאומית תורנית, במטרה לקדם את גאולת ישראל ושיבת ציון… מי שסייעו באופן המשמעותי ביותר לשחרור הארץ ע”י הבריטים מידי האימפריה העותומאנית היו אנשי ניל”י ממושבות העלייה ה’ראשונה’. על פי הודעה רשמית של השלטון הבריטי, החלטתם לצאת מהארץ, זו שאיפשרה את הקמת המדינה, נבעה ממאבק בן 4 שנים, בעיקר של האצ”ל והלח”י, כנגד שלטון המנדט שסגר את שערי הארץ בפני פליטי השואה”.

נגן וידאו

ח”כ מעוז בריאיון על הניצחון של אימו ניצולת השואה, ועל המצב הפוליטי

בריאיון לישי כהן באתר ‘כיכר השבת’ התייחס ח”כ מעוז להתפתחויות הפוליטיות, ואמר כי מנסיונות אי אפשר לבחון ממשלה לאחר ארבעה חודשים: “מהניסיון שלי, במתינות ובאחריות, אי אפשר להסתכל ולמדוד את הדברים אחרי ארבעה חודשים. הממשלה הזו תשלים ארבע שנים, נגמור את הקדנציה ואז נעמיד את עצמנו לבחירה”.

בעניין המו”מ המתקדם להחזרתו לממשלה אמר מעוז: “יכול להיות שממש בשבועות הקרובים אני אחזור לתפקידי, ואחזור עם כל הסמכויות. אנחנו עובדים על זה, יש משא ומתן, אפילו התקדם לא מעט, התקדם יפה. אנחנו צריכים לסגור עוד כמה פרטים”.

ח”כ אבי מעוז התייחס גם ליום השואה, ואמר: “אמי שתאריך ימים, היא מתקרבת לגיל 100, היא הגיעה לארץ כנערה, איבדה בשואה את רוב משפחתה, הקימה משפחה עם ילדים, נכדים ונינים, זה מבחינתי הניצחון על הנאצים”.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר