פרשת ויצא בנעם

נגן וידאו

הכתובות שעל הקיר

בנאום במליאת הכנסת התייחס סגן השר אבי מעוז לכתובות שהיו על הקיר לפני שמחת תורה. בין היתר אמר מעוז:

האם רק הכתובת המודיעינית על הכנות החמאס הייתה על הקיר?

ומה עם הכתובת שהובילה לעצימת העיניים הנוראית ואי היכולת לקרוא נכון את המציאות? מה עם הכתובת של המעורבות הזרה של קרנות ומכונים בהכשרת קציני צה”ל לאורך כל התקדמותם בסולם הדרגות? מה עם הכתובת של אג’נדות רדיקליות פרוגרסיביות, שמתנגדות לזכות קיומנו כמדינה יהודית בארץ הזאת, ושזכו לכזאת השפעה משמעותית במערכת הביטחון, החינוך, המשפט, האקדמיה, בעולם התרבות ובתקשורת? מה עם הכתובת של ההתעלמות הבוטה מכך שיותר ממאה שנה אויבינו מבקשים בצורה הכי ברורה ומפורשת להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים שנמצאים בארץ הזאת, ולהפוך אותה ליודנריין? מה עם הכתובת של נרטיב שקרי ששטף לכל כך הרבה אנשים את המוח, כאילו יש כאן סכסוך אזרחי שאפשר לנהל עם מקלות וגזרים, ולהתעלם מכך שמדובר כאן במלחמת דת ותרבות בין העם הנבחר שנועד להביא אור וגאולה לעולם לבין רשע איסלמו-נאצי?

ומה עם הכתובת של טשטוש כל הזהויות, האישית, המשפחתית, הלאומית והדתית, וכתוצאה מכך יצירת הנרטיב של ‘האחר זה אני’, ומתוך כך, כל כך הרבה בכירים לא מסוגלים להבין באיזה מציאות אנו חיים ואיך צריך להתמודד עם הרשע שמולנו?”

סגן השר מעוז בביקור בדרום: “מחויבים להסיר את האיום העזתי”

יו”ר מפלגת נעם, סגן השר אבי מעוז, הגיע ליישובי עוטף עזה והדרום וערך סיור במקום יחד עם מנכ’’ל הרשות לזהות לאומית יהודית ניר אורבך, ועם עובדי הרשות שאחראים על הסיוע למפונים. במהלך הביקור נפגש סגן השר מעוז עם אנשי החמ”ל של תושבי קיבוץ סעד, וכן עם תושבים מהישוב נווה ומבני נצרים . מעוז שמע מהתושבים על האתגרים שמעסיקים אותם בימים אלו, וכן ביקש מהם לשמוע אילו כלים הם צריכים על מנת לעבור אותם בצורה טובה יותר.

לדבריו של סגן השר מעוז, “באנו לכאן לראות מקרוב את הישובים הסמוכים לרצועת עזה ולפגוש את התושבים. פגשתי כאן אנשים חזקים, מלאי אמונה ומחוברים מאוד לעם ולארץ. באנו ללמוד את הצרכים שלהם, כיצד ניתן לסייע על מנת לאפשר חזרה טובה לישובים, למשקים, למוסדות החינוך ולחקלאות. פגשנו כאן נחישות, אמונה בצדקת הדרך, ונכונות להקריב למען העם הנפלא שלנו ולמען המדינה”.

“אני חושב שאנחנו כממשלה מחויבים לעשות הכל, אבל הכל, על מנת להסיר את האיום העזתי מעל יישובי דרום הארץ. צריך להמשיך את הלחימה עד להכרעה מלאה של החמאס ולהחזרת כל החטופים כולם לביתם. יש לנו גיבוי לזה מהתושבים כאן בעוטף עזה ויש לנו גיבוי לזה מהעם כולו ואני מקווה שכך אכן ננהג”.

“חושש שנתקשה להמשיך במלחמה אחרי ביצוע העסקה”

בריאיון באולפן ערוץ 7 התייחס סגן השר אבי מעוז לעסקת החטופים והסביר את התנגדותו. בין היתר אמר:

“לו הייתי חבר ממשלה, הייתי מרים את ידי נגד העסקה הזאת. אנחנו צריכים לקנות בחשבון שזה בדיוק מה שסינוואר רצה שיקרה. הוא רוצה למנוע מאיתנו את המשך המלחמה וזאת הנקודה העיקרית בהתנגדות שלי. אנחנו יוצאים עכשיו להפוגה של מספר ימים – בין ארבעה לעשרה ימים – ולא יודעים אם נוכל לחדש את הלחימה מיד אחריה. מה שיקרה אחרי ההפוגה הוא שיהיה לחץ בינלאומי שנעצור מהר את המלחמה כי ‘אנחנו התחלנו’ מבחינת העולם. כבר לא יהיה לנו את הרקע שילדים, נשים ואנשים יהיו בשבי – כי רבים יהיו אצלנו”.

“אנחנו חייבים למוטט לפחות את היכולות הצבאיות של החמאס ויש כמובן את החשש שהוא יהתל בנו ויבקש להוסיף עוד ימים להפוגה. ברור שליבי עם משפחות החטופים – אבל זה לא עניין רק של משפחותיהם אלא של המדינה כולה כי הילדים והחתנים של כולנו מגוייסים בחזית הדרומית או הצפונית. אנחנו נמצאים במצב שהשגנו אולי 40 אחוזים ממטרות התמרון הקרקעי ואמרו לנו שרק התמרון הזה יביא לתוצאות של שחרור חטופים. בפועל, אנחנו משחררים חלק מהחטופים, והיתר לא טופלו בעסקה הזו. אני חושש שבסוף לא נוכל לעמוד במשימה שלנו למוטט את היכולות הצבאיות של החמאס כי יהיה קשה לנו לשכנע את הקהילה הבינלאומית להניח לנו לעוד חודש וחצי-חודשיים”.

“התייעצתי עם מורי ורבי הרב טאו ואני אומר את הדברים לאחר התייעצות – יש כאן אובדן דעת. מדינת ישראל וקבינט המלחמה קיבלו החלטה שגויה. הרי עוד לא התחלנו לעבוד בדרום הרצועה וגם בצפון לא סיימנו. החשש הגדול שלי הוא ששחרור החטופים בעסקה הנוכחית יהיה הפרק הראשון והאחרון בלחימה למען השגת המטרה שהוגדרה על ידי הממשלה – מיטוט החמאס. אני בחשש גדול, ולכן הבעתי את ההתנגדות שלי, ואני חש שסינוואר יצא מנצח כשידו על העליונה”.

נגן וידאו

הם לא יתנו לנו להתבולל או לשכוח את זהותנו

סגן השר אבי מעוז התייחס בנאום במליאת הכנסת ללקח ההיסטורי, מאז נסיונות ההתבוללות באירופה לפני כמאה שנים ועד לפרוגרס בימינו. בין היתר אמר:

“כשאנחנו מתבוללים, כשאנחנו שוכחים מי אנחנו ומה ייעודנו בעולם, האנושות באה ותובעת מאיתנו למלא את תפקידנו,.הם לא יניחו לנו להיות מה שאנחנו לא. הם לא יעזבו אותנו עד שנמלא את ייעודנו… כאשר משתלטת עלינו תרבות פוסט מודרנית, תרבות של מחיקת זהויות, של טשטוש הזהות היהודית לאומית, של התבוללות תרבותית, כאשר אנחנו שוכחים את זהותנו, מגיע מי שמטלטל אותנו ומזכיר לנו.

הנשמה שלנו קוראת לנו. היא רוצה להתגלות. אנחנו מוכרחים למלא את החיים בתוכן שמתאים לנו, להבין את ייעודנו להיות אור לעולם.

המחבלים הללו לא יניחו לנו עד שנברר מי אנחנו באמת.

כמו רצועת הביטחון הפיזית בצפון ובדרום שעליה מדברים, ושלו הייתה לנו, התמונה הביטחונית כיום הייתה נראית אחרת, אנחנו חייבים גם רצועת ביטחון ערכית זהותית שתיתן לנו חוסן לעמוד בהתמודדויות ובאתגרים”.

נגן וידאו

הלקח ההיסטורי: דרושה רצועת ביטחון מיוחדת

בנאום במליאת הכנסת אמר סגן השר אבי מעוז:

“מתוך הנסיבות הקשות שנקלענו אליהן מאז התופת שהייתה בשמחת תורה התגבשה ההבנה, שמציאות שבה אלפי מחבלי החיזבאללה נמצאים על גדרות היישובים בצפון, ושבה אלפי מפלצות החמאס היו על הגדרות של יישובי העוטף, זו הפקרות ממדרגה ראשונה. אבל אי אפשר להסתפק ברצועת ביטחון פיזית. במקביל, חובה עלינו להקים רצועת ביטחון ערכית.

רצועת ביטחון שתגן על הערכים של עם ישראל, רצועת ביטחון של הייעוד של עם ישראל, רצועת ביטחון שתגן על המדינה היהודית, רצועת ביטחון שתפקידה יהיה להסיר מעלינו כל אג’נדה זרה ואת כל הערכים הזרים למהותנו”.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר