פרשת בשלח בנעם

נגן וידאו

כל האמת על עזה: האם באמת זה מקום של עוני ומחסור?

בנאום שנשא במליאת הכנסת התייחס סגן השר מעוז למצבה של האוכלוסיה בעזה. כשהוא מצטט מדברים שפרסם רועי ינובסקי, כתב ערוץ 13 לחם במשך שבועות ארוכים ברצועה, הראה סגן השר מעוז כי הדימוי של עוני ומסכנות הוא חלק משקרים והתעמולה של אויבינו.

צה”ל חייב להפסיק את ההתקשרות עם קרן וקסנר

סגן השר מעוז התייחס לאחדות בזמן המלחמה בראיון לאראל סג”ל בערוץ 14 ואמר : “לא נוכל לברוח מהמחלוקת האידאולוגית, אבל חיייבים להתווכח לגופה של אידאולוגיה ולא נגד אנשים. נשמר את האחדות וננצח!” כמו כן התחייס לנושא של ההפגנות והמחלוקת : “הצד שהפסיד בבחירות עושה דמוניזציה לממשלה הנבחרת. פעם אני, פעם יריב לוין, פעם הרפורמה המשפטית – הכל נגד רצון העם. הדמון הוא בעצם העם. העם פה, העם חי במדינת ישראל והעם בחר. “

“לא נעשה מלחמה זו רק ברוח. נעמוד בחיל ובכוח. אבל גם החיל וגם הכוח יודרכו ע”י רוח ללא חת. רוח עם עולם, שלא ידעה אף פעם מה זאת כניעה”

בנאום שנשא סגן השר ח”כ אבי מעוז על הרוח בעם אמר : “לעומת דבריו של ראש האופוזיציה, חה”כ לפיד, כאן היום, דברים של חולשה ודיכאון בעת מלחמה, אני רוצה להביא דברים מנאום שנשא דוד בן גוריון לפני 76 שנים, חמישה ימים לאחר הטבח בשיירת הל”ה, כארבעה חודשים לפני קום המדינה, וכך אמר:

“יתכן שיהיו לנו עוד כישלונות מרים, ואנו צריכים להיות מוכנים לכך, ושוב יש כאן תפקיד חשוב ואחראי לעיתונות, אך לא רק העיתונות. כל הארגונים והגופים הציבוריים וכל המחנכים צריכים לחשל רוחו של היישוב, שלא יתלהב ויתרגש יותר מדיי מניצחון שאינו עדיין סופי, ולא ייפול רוחו מכישלון שהוא זמני וחולף. זו אינה מלחמה ליום אחד, ודרכנו לא תהיה סוגה רק הצלחות וניצחונות, וחישול כוחנו המוסרי לא פחות חשוב מאשר חישול כוחנו הפיסי. אנו עומדים בפני מערכה קשה, מערכה רבת סבל, וכולנו צריכים להתכונן לסבול יחד….

לא נעשה מלחמה זו רק ברוח. נעמוד בחיל ובכוח. אבל גם החיל וגם הכוח יודרכו ע”י רוח ללא חת. רוח עם עולם, שלא ידעה אף פעם מה זאת כניעה.
המגינים, הנוטרים והנהגים שלנו, העומדים יום יום בחזית האש, מושיטים את ידיהם דרך אלפי שנים לגיבורי ישראל בכל הדורות, לרבי עקיבא ובר כוכבא, למגיני יודפת ומצדה, למכבים, לנחמיה בן חכליה, ליואב בן צרויה, לדבורה הנביאה ולברק בן אבינעם וליהושע בן נון.
אם לא נרתע מסבל, מקרבנות וממאמץ עליון, נגיע למחוז חפצנו ההיסטורי”.

“הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם ד’…וּנְטַעְתִּים עַל-אַדְמָתָם וְלֹא יִנָּתְשׁוּ עוֹד מֵעַל אַדְמָתָם אֲשֶׁר נָתַתִּי לָהֶם אָמַר ד’ אֱלֹוקיךָ . הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם ד’ “

טו בשבט במקורות ומשמעותו – בנאום שנשא סגן השר ח”כ אבי מעוז בכנסת הסביר את מהותו של יום טו בשבט : “משמעות של ראש השנה לאילן היא למצוות רבות התלויות בארץ, כמו ערלה, תרומה, מעשרות וביכורים, מצוות שיחד עם תחייתנו הלאומית קמו אף הן לתחייה של התקיימות מעשית. ולכן היום הזה הוא קודם כל החיבור שלנו לארץ ולמצוותיה.” והשנה יום זה מקבל משמעות עמוקה והסביר:

“מי שעומדים בסבל ובאתגר הגדולים ביותר במערכה הזאת, גם בין הנרצחים, גם בין החטופים וגם בין הגולים מבתיהם, אלו אנשי הגבול, בעוטף ובגבול הצפון, שיחד עם שאר אחיהם בנגב, בגליל וביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, מחזיקים בעצם מציאותם את ביטחונה ושלומה של מדינת ישראל בגבולותיה השונים.
ובמיוחד הדברים אמורים כלפי אותם חקלאים, אנשי אהבת העמל, החריצות יגיע הכפיים ועבודת האדמה, שמממשים בחייהם בפועל את אותו קץ מגולה ואת ייעודי הנביאים על שיבתו של עם ישראל לעצמו, לטבעו ולהפרחת ארצו, בהם, חובה עלינו, גם כממשלה וגם כחברה אזרחית, לתמוך בכל דרך אפשרית.
ובע”ה יוסיפו להתגלות ולהתקיים בנו במהרה עוד יותר דברי הנביא עמוס:
“הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם ד’ וְנִגַּשׁ חוֹרֵשׁ בַּקֹּצֵר וְדֹרֵךְ עֲנָבִים בְּמֹשֵׁךְ הַזָּרַע וְהִטִּיפוּ הֶהָרִים עָסִיס וְכָל-הַגְּבָעוֹת תִּתְמוֹגַגְנָה. וְשַׁבְתִּי אֶת-שְׁבוּת עַמִּי יִשְׂרָאֵל וּבָנוּ עָרִים נְשַׁמּוֹת וְיָשָׁבוּ וְנָטְעוּ כְרָמִים וְשָׁתוּ אֶת-יֵינָם וְעָשׂוּ גַנּוֹת וְאָכְלוּ אֶת-פְּרִיהֶם. וּנְטַעְתִּים עַל-אַדְמָתָם וְלֹא יִנָּתְשׁוּ עוֹד מֵעַל אַדְמָתָם אֲשֶׁר נָתַתִּי לָהֶם אָמַר ד’ אֱלֹוקיךָ”.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר