פרשת מטות-מסעי בנעם

קיבוץ גלויות

לאחר שהממשלה אישרה את מינויו הקבוע של מר אלון שהם לראש נתיב כתב סגן השר אבי מעוז:

עם קבלת האחריות על ארגון נתיב מיניתי את מר אלון שהם למינוי מ”מ ראש נתיב. לאחר תשעה חודשים כממלא מקום ראש נתיב, נבחר שהם בוועדת האיתור למינוי קבע. סמוך ובטוח כי מר אלון שהם יבצע את תפקידו נאמנה. אנחנו ממשיכים את מה שהתחלנו – מייעלים את ארגון נתיב כדי שעוד יהודים יוכלו לעלות ארצה ללא עכבות, ולתקן את הדברים הדרושים תיקון.

סגן השר מעוז נפגש עם תושבים לקראת התמודדות מפלגת נעם בפתח תקווה

יו”ר מפלגת נעם סגן השר ח”כ אבי מעוז קיים מפגש עם עשרות תושבי פתח תקווה, לקראת התמודדות בבחירות המונציפליות בעיר. במהלך המפגש, סיפרו התושבים על האתגרים העומדים בפניהם בין  היתר בתלמוד התורה בו ילדיהם לומדים.

סגן השר מעוז סיפר תחילה על המערכה שהמפלגה מובילה מול הניסיון למחוק את זהותה היהודית של המדינה, ועל ההתקפות שהוא סופג בעקבות העמידה מול ארגוני הפרוגרס הרדיקלי.

מעוז הביע את אמונו בנציגי מפלגת נעם בפתח תקוה ר’ יהודה גליקמן ור’ דורון אגסי ואף חיזק את המארגנים והמשתתפים בכינוס. מעוז אמר להורים כי הוא מעריך מאוד את מסירות הנפש שלהם על חינוך ילדיהם, וסיפר כי כל ילדיו למדו בתלמודי תורה. “אנחנו בהחלט נעשה כל שביכולתנו לסייע, אך בוודאי שלשם כך נצטרך שיהיה לנעם לפחות נציג בעירייה כדי שנוכל לעשות זאת על הצד הטוב ביותר”.

נגן וידאו

ח”כ מעוז ב-YNET: “הייתי ממארגני המחאות נגד ההתנתקות, לא חלמנו לשבש את כל המדינה”

בריאיון לאטילה שומפבלי באתר YNET התייחס סגן השר אבי מעוז למחאות נגד הממשלה ולנסיונות לעורר כאוס במדינה. בין היתר אמר מעוז:

“צריך לזכור שאחים אנחנו. ננהל את הויכוחים בצורה נוקבת, אבל תוך אהבה אחד לשני. אני נפגש עם חיילים ומפקדים ששירתו איתי בצבא למעלה משלושים שנה. יש בינינו מחלוקות, אבל היה גם אז כשנלחמנו כתף אל כתף. אני קורא לכולנו לזכור שאחדות ואהבת חינם הם מעל הכל. אנחנו עשינו ויתורים. באו בביקורת על התוכנית המלאה שהציג יריב לוין למערכת המשפט – ראש הממשלה החליט שהולכים לשיחות בבית הנשיא. לא בלב קל הלכנו, כי אנחנו חושבים שקיבלנו מנדט מהעם למשול. לא היתה הסכמה, ואמרו שלא מסכימים לשום דבר. אפשר לדבר, יש ועדת חוקה, בואו ננהל שיח בועדת חוקה. צריך לנהל את ההידברות על החוק של עילת הסבירות בועדת חוקה. עד סוף המושב, כלומר עוד שבועיים וחצי, נעביר את עילת הסבירות”.

מעוז הוסיף: “התפטרתי מתפקידי כמנכ”ל משרד ממשלתי שנה לפני הבחירות, והייתי ממנהלי המאבק נגד ההתנתקות. ארגנו את המחאה, ומעולם לא עלה על דעתנו לשבש את כל המדינה. אז המשטרה והמערכת המשפטית לא אמרו שחסימת כבישים היא מחאה אפקטיבית”.

נגן וידאו

כך משתף נשיא ארה”ב ביידן פעולה עם ארגוני המחאה בישראל

יו”ר מפלגת נעם סגן השר ח”כ אבי מעוז התייסח בנאומו במליאת הכנסת לנסיעתו המתוכננת של הנשיא הרצוג לארה”ב, בזמן שהנשיא ביידן מחרים את ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו.

“באופן חסר תקדים, הממשל האמריקאי, בהנהגתו של הנשיא ביידן, מחרים את ראש הממשלה הנבחר של מדינת ישראל, וטרם הזמין אותו לבית הלבן. תקופת החרם הארוכה הזאת עוברת אפילו את החרם של אובמה על נתניהו… ומה עושה הממשל האמריקאי שרוצה להעמיק את מסר החרם מצד אחד, ומצד שני, ליצור את הרושם שהבעיה שלו היא רק עם ראש הממשלה וממשלתו, אבל לא עם מדינת ישראל? פשוט מאוד. מזמינים את נשיא המדינה לביקור מדיני, ובכך יוצרים את האשליה כאילו היחסים עם מדינת ישראל תקינים לחלוטין, וכל הבעיה היא עם ראש ממשלה מסוים. וכששואלים את הנשיא ביידן על ביקור ראש הממשלה נתניהו, הוא מתחמק ואומר שהנשיא הרצוג מוזמן. כלומר, עוד דרך לשתף פעולה עם מחוללי המחאה בישראל בניסיונם לערער את הלגיטימיות של ראש הממשלה וממשלתו. מילא, כשהנשיא הרצוג נסע לארה”ב בפעם הקודמת, זה היה בתקופת מערכת בחירות, כשבמדינת ישראל כיהן ראש ממשלת מעבר. אבל כעת, כשמכהן בישראל ראש ממשלה, שנבחר לתפקידו ברוב ניכר וברור, מה פתאום כבוד הנשיא משתף פעולה עם החרם של הממשל האמריקאי על ראש הממשלה? הנשיא הוא דמות ייצוגית ממלכתית, שלפעמים פועל בשליחות מדינית מטעם ראש הממשלה, אבל בוודאי שהוא לא אמור לשמש כלי בידי מנהיגי מדינות ללחוץ או אף להחרים את ראש הממשלה והממשלה הנבחרים. הנשיא הרצוג היה אמור לומר לממשל ביידן, שעם כל הכבוד הרב שהוא רוחש להם, יש בישראל ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות, והמגעים המדיניים אמורים להתנהל מולו, ובוודאי שאין מקום לחרמות כלפיו”.

הגיע הזמן לחזור להתנהל כבעלי כבוד לאומי של מדינה חזקה, ולא כפרובינציית חסות שולית וכנועה”

נגן וידאו

הדבר הכי סביר הוא לצמצם את עילת הסבירות

בנאום שנשא במליאת הכנסת סקר סגן השר מעוז פסיקות לא סבירות של בג”ץ, בהן עשו השופטים שימוש בעילת הסבירות בכדי לפסול החלטות של הממשלה באופן שפגע במדינה. בין היתר אמר מעוז:

לא סביר לקבוע שההחלטה לגרש אח של מחבל אכזרי שרצח יותר מעשרים ישראלים, כדי להרתיע מתאבדים פוטנציאליים ולהציל מאות ישראלים, היא החלטה לא סבירה… לא סביר לקבוע שזו חריגה ממתחם הסבירות, כאשר חברי המועצה לביקורת סרטים לא מתירים הקרנה מסחרית של סרט התעמולה האנטי ישראלי ‘ג’נין ג’נין’, שהוציא את דיבתם רעה של לוחמי ‘חומת מגן’. לא סביר להחליט שגירוש מסתננים בהחלטת בית משפט מחוזי ובית דין לעררים איננה סבירה, כי אותם מסתננים חוששים ממילת נשים, למרות שהם יכולים לגור במקום מרוחק באותה מדינה… מאוד לא סביר לקבוע שתוכניות הממשלה ליצור תמריצים כלכליים להפשרת קרקעות חקלאיות כדי להוזיל את מחירי הדיור לא סבירות בעיניהם”.

סגן השר מעוז סקר מספר פסיקות נוספות, וסיכם: “לא נראה לכם סביר שרוב נבחר של בית המחוקקים יצמצם את עילת הסבירות שנטלו לעצמם שופטי בית המשפט העליון שלא על פי החוק, וזאת על פי המתווה של אחד משופטי העליון המכהנים? בעיני זה לא רק סביר אלא מתבקש, ויפה שעה אחת קודם”.

 

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר