עדכונים בנעם

פרשת כי תשא

שלום לכם!

ראשית, ברצוני לאחל איחולי החלמה לפצועי הפיגוע מאמש בתל אביב וברכת תנחומים למשפחת התינוקת מהפיגוע בשבוע שעבר שנפטרה כעת. יחד עם כל בית ישראל אני מתפלל ומייחל שממשלת ישראל תצליח במהרה למגר את גל הטרור המשתולל כעת ברחבי ארצינו.

לפני מספר ימים הגשתי הצעת חוק שתכליתה להגן על ילדי ישראל מפני הטרלול המגדרי. 

בעקבות פעילות ארוכת שנים ועתירת תקציבים של ארגוני הפרוגרס הרדיקלי, נחשפים ילדי ישראל בבתי הספר היסודי ובגני הילדים למערכי שיעור שעוסקים בתהיות על הזהות האישית שלהם ושאר טרלולים שאין כאן המקום לפרטם. זאת באופן לא מקצועי, ללא הסכמת ההורים ופעמים רבות אף ללא ידיעתם. כפי שהבטחנו ערב הבחירות, אעשה הכל כדי לשים סוף לתופעה פסולה זאת.

הצעת החוק שהגשתי תגדיר כי עד כיתה ח’ תכנים מסוג זה יאסרו לחלוטין, ולאחר כיתה ח’ תאפשר העברת תכנים כאלה רק לאחר שלפחות 70% מהורי התלמידים הביעו בכתב את הסכמתם, ותוך יידוע התלמידים ומתן אפשרות למי שלא ירצה בכך שלא להיחשף לתכנים מסוג זה. 

זו עוד פעולה חשובה בתוך מארג הפעולות שאנו מקדמים בימים אלו להגנה על ילדי ישראל ולחיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל. 

שבת שלום ובשורות טובות

אבי מעוז

בע”ה מיליון יהודים בדרך

בכתבה בעיתון ישראל היום על ארגון נתיב, שנמצא תחת אחריותו של סגן השר אבי מעוז, תואר פועלו למען יהדות רוסיה בעבר ובהווה.

נצח יהודה

בתגובה על פרסום הכוונה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה כתב סגן השר אבי מעוז:

כאבא לבן ששירת בגדוד נצח יהודה בסדיר וחמישה חודשי מילואים ביהודה ושומרון מפרוץ מלחמת שמחת תורה, אני מתמלא בוז כלפי אלו הרוצים להטיל סנקציות על הגדוד הנפלא הזה – הטלת סנקציות על נצח יהודה היא הטלת סנקציות על כל חיילי צה״ל.

אני קורא לנשיא המדינה, ראש הממשלה ושר הביטחון לזמן את גדוד נצח יהודה ביום העצמאות הקרוב ולהעניק להם אות הצטיינות ומופת להוקרה על פועלם למען ביטחון ישראל.

דין מירב כדין בארי

בתגובה לירי על קיבוץ מירב כתב סגן השר אבי מעוז:

דין קיבוץ מירב כדין קיבוץ בארי – קורא לשר הביטחון להורות לצה”ל לטפל מיידית בעקירת הטרור מהכפר ג’ילבון וקורא לשר לביטחון לאומי להורות למשטרה לשחרר מיידית את שני תושבי קיבוץ מירב שנעצרו בעקבות הירי על בתי היישוב.

נגן וידאו

החזרת ההרתעה

בראיון באולפן ערוץ 14 דיבר סגן השר אבי מעוז על העיקרון האחד שצריך להוביל כל החלטה, והוא – החזרת ההרתעה של מדינת ישראל.

חינוך בכפייה

בית המשפט הורה למשרד החינוך לאפשר את הכנסת ארגון השמאל הקיצוני ‘פורום משפחות שכולות’ לבתי הספר. בתגובה כתב סגן השר אבי מעוז:

בניגוד גמור לרצונו של העם, כופה בית המשפט תכנים אנטי-ציוניים על תלמידי ישראל. אין שום סימטריה בין הורים של מחבלים בני עוולה בצד הפלסטיני, להורים שכולים שאיבדו את יקיריהם בצד הישראלי.

אני קורא לשר החינוך לעשות רפורמה מקיפה במערכת הגפ”ן. אי אפשר להתחמק מכך. זה מה שרציתי לעשות, וזה מה שאעשה בעז”ה. ובינתיים, הורים יקרים, שימו לב מה מלמדים את ילדיכם. אל תסכימו לכל תוכן שמובא בתכניות הלימודים ובתכניות העשרה המובאות במסגרת מערכת הגפ”ן. זכותכם לחנך את ילדיכם על פי השקפת עולמכם, ולא על פי השקפת עולמו של שופט כזה או אחר.

חתרנות פנימית

בתגובה להתפרעויות האלימות ליד בית ראש הממשלה ובמקומות נוספים קרא סגן השר אבי מעוז:

אם היועצת המשפטית לממשלה, ראש השב”כ והמפכ”ל לא מסוגלים להתמודד עם החתרנות הפנימית המאיימת על הדמוקרטיה, הגיעה העת שיפנו את מקומם.

להדיח עכשיו

במאמר דעה הסביר סגן השר אבי מעוז מדוע חובה להדיח כעת את הרמטכ”ל ואת ראש השב”כ:

כפי שיודע כל מי ששירת בצה”ל, הנורמה המקובלת באופן רשמי היא, שמי שטעה ושגה, באופן שהייתה לו אחריות על אותה טעות ואותה שגגה, אמור לשלם על כך בצורה זו אחרת.

קל וחומר כאשר כתוצאה מהתנהלותו נפגעו אנשים ומשימותיו לא בוצעו.

במצב מתוקן, מיד לאחר המתקפה הקשה בשמחת תורה ותוצאותיה המזוויעות, תוצאות שלא ידענו כמותן מעולם, היה ראוי שהרמטכ”ל וראש השב”כ יתפטרו.

אחרי הכל, במשמרת שלהם ותחת אחריותם הישירה, התרחש האסון הגדול ביותר בתולדות המדינה.

כך חשבתי בתחילת המלחמה, אך לא ביטאתי את עמדתי זאת בקול, מכיוון שלא רציתי בשום אופן להיות שותף להחלשת מערכת הביטחון והחוסן של אזרחי המדינה בתקופה כה קשה וקריטית.

המחשבה הזאת התעצמה כאשר התפרסם, שבמהלך אותן שעות שקדמו למתקפה, הרמטכ”ל וראש השב”כ קיבלו התראות על אינדיקציות משמעותיות לפעילות חריגה ביותר של מחבלי החמאס, ובכל זאת בחרו שלא להעלות את הכוננות של הכוחות סביב רצועת עזה ולא עדכנו את ראש הממשלה ואת שר הביטחון.

מדובר גם בכשל מבצעי מהמדרגה הראשונה וגם במעשה חמור מאין כמותו מבחינת סדרי השלטון ומבנה המשטר של מדינת ישראל, כאשר פקידים בכירים רמי דרג, רמטכ”ל וראש שב”כ, לא מבינים את מחויבותם הבסיסית לדווח על סכנה מיידית ומוחשית לראש הממשלה הנבחר.

לצערי, ההתנהלות הזאת לא מפתיעה לאור תגובתו הרפה ביותר של הרמטכ”ל ביחס לקריאות הסרבנות בחיל האוויר ובמקומות נוספים בצה”ל במהלך השנה שעברה, כאשר גורמי המחאה האנטי דמוקרטית ביקשו לסכל בכל דרך אפשרית את הליך הבחירות הדמוקרטי ואת הכרעת העם.

האבסורד התעצם, כאשר בהמשך המלחמה התברר, שלא רק שהם נמנעו מהדבר הכל כך בסיסי הזה של הנחת המפתחות אחרי כישלון עצום ונוראי שלא היה כמותו, אלא שהרמטכ”ל בחר להדיח דווקא קצין מצטיין כמו אל”מ נוחי מנדל, שמסר נפשו על שיקום חטיבת הנח”ל, ועל מה? על טעות מבצעית לכאורה, שבה נפגעו אנשי הסיוע, שאולי זוהו עם נשק, אך ורק בגלל הלחץ האמריקאי והבינלאומי.

על טעות מבצעית שכזאת מדיחים ועל המחדל הבטחוני החמור ביותר בתולדות ישראל לא היה נכון להתפטר באופן מיידי?

לא זו אף זו, באופן הזוי, הרמטכ”ל מבקש להיות זה שיעצב את דמותו של המטכ”ל הבא.

שום תסריטאי לא היה מעלה בדעתו לכתוב תסריט כה מופרך.

משהגענו עד הלום, ומכיוון שהרמטכ”ל וראש השב”כ עדיין לא השכילו לעשות את מה שכל בר דעת מבין שמתבקש מהם, הגיע הזמן שהממשלה תדיח אותם מתפקידם ותמנה לתפקיד אנשים ראויים יותר, שיובילו את מערכת הביטחון באתגרים הקשים והמורכבים שעומדים לפנינו.

נגן וידאו

אובדן השפיות

בראיון ברדיו קול חי אמר סגן השר אבי מעוז שישנם כל מיני ‘לשעברים’ שאיבדו את שפיות דעתם מרוב שנאת נתניהו.

נגן וידאו

הגיע זמן הדחה

בראיון לחדשות הסקופים סיפר סגן השר אבי מעוז כי כבר בתחילת המלחמה הוא חשב שהרמטכ”ל הרצי הלוי צריך להתפטר, אך הוא בחר לשתוק עד הרגע שהרמטכ”ל החליט להדיח את נוחי מנדל על טעות מבצעית.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר