עמדה בנעם: הזדמנות אחרונה לבחור בחגים היהודיים

כל מי שעיניו בראשו מבין: מדיניות ה’יהיה בסדר’ שמוביל כעת ראש הממשלה בנט סופה שתתפוצץ לנו בפנים. הנגיף לא מתחשב באילוצים הפוליטיים של בנט ובהאשמות הרבות והמופרכות שהטיח לא מזמן בנתניהו, ופשוט מתפשט ומכה בחזקה. הניסיון של מקבלי ההחלטות, שבתחילה היה בבחינת טמינת הראש בחול ותקווה לנס, הוא כעת ניסיון למשוך עוד זמן.

למה מחכה הממשלה? לחגים כמובן.

חודשי הקיץ הם חגיגת הטיולים של ישראלים רבים, אותם רואה בנט כעת כבייס הפוליטי החדש שלו. פגיעה בחופש הטיולים שלהם, ובשל בעלי עסקים להרויח כסף, עלולה כנראה לפגוע בבנט פוליטית. לעומת זאת, סבור ראש הממשלה, סגר בחגים יהיה ‘זול’ יותר כלכלית – ובעיקר פוליטית. הדתיים שמציינים את החגים גם ככה מאסו בשיטות השקריות של בנט ולא יבחרו בו יותר.

בנט טועה, פעמיים.

ראשית, ההשתהות מול הנגיף תעלה למדינת ישראל מחיר גבוה, בריבית והצמדה. כמה טיפות של אומץ פוליטי וענייניות יכלו להוביל מיד עם התפרצות זן הדלתא לצעדים תקיפים גם אם קשים, כמו סגירת נתב”ג שבנט זעק עליה כה רבות כשהיה באופוזיציה. כבר עכשיו, הצעדים הנדרשים להחזרת השליטה בנגיף קשים הרבה יותר, וזה ילך ויחמיר.

שנית, ובעיקר, בנט טועה במחיר הגבוה שהוא מוכן לשלם – פגיעה קשה בחגי ישראל וביכולת של עם ישראל לחגוג אותם. עם ישראל כולו, ולא רק דתיים, חרדים או מסורתיים, יונק מחגי תשרי שמחה, משפחתיות, חום, ובעיקר טהרה וקדושה – לכל השנה כולה. הציבור אמנם כואב כשפוגעים לו בפרנסה – אבל המושגים שבנט אולי החליט להתעלם ואולי פשוט לא מבין, מושגים של אחוות-אחים, קדושה, חיבור למסורת ישראל, שמיעת קול שופר ותפילות יום הכיפורים – כל אלה חשובים ויקרים לא פחות מהפרנסה או מהטיול בחו”ל. לכן, הציבור לא יסלח לבנט על העסקה שהוא רוקח בימים אלה, תוך מניפולציות והתחבאות כדרכו: סגר בחגים בתמורה ליולי-אוגוסט ללא הפרעה.

צילום תמונה ראשית: עמוס בן גרשום

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר