סגן השר מעוז לחברי האופוזיציה: “אל תעברו את הגבול של מרי אזרחי – אנשים אחים אנחנו”

יו”ר מפלגת נעם סגן השר ח”כ אבי מעוז התייחס בנאומו במליאת הכנסת לרפורמת ההבראה המתוכננת במערכת המשפט, ולדרך בה בוחרים המבקרים להתנגד לרפורמה.

“אני רוצה ברשותכם לערוך השוואה בין שתי מהפכות. מצד אחד, המהפכה לכאורה, המדוברת ביותר בשבועות האחרונים, הרפורמה ברשות השופטת. מצד שני, מהפכת הכשרות, שהובילו בנט וליברמן בממשלה הקודמת על ידי ידם הארוכה, חברי הכנסת כהנא ומלינובסקי”.

לדבריו, “לפני שנה וחצי עמדתי פה, והצעתי, כתמונת מראה לרפורמת הכשרות, רפורמה במערכת המשפט, שכידוע סובלת מחוליים רבים. הצעתי, בדומה לרפורמת הכשרות, להפריט את מערכת המשפט לתאגידי שיפוט עסקיים, ושכל אזרח יבחר להישפט איפה שבא לו. ההצעה שלי נאמרה כמובן בציניות, אבל בשביל זהותה היהודית של מדינת ישראל, מהפכת הכשרות הייתה פגיעה קשה ביותר. כשדרשנו אז, כעמדת היועמ”שית של הכנסת, להפריד את ההצמדה הלא ראויה של רפורמת הכשרות לחוק ההסדרים, שופטי בג”ץ גלגלו אותנו מכל המדרגות. נשיאת העליון לא נשאה נאום חוצב להבות כנגד השינויים מרחיקי הלכת בזהות היהודית של המדינה.
היא לא קראה למהפכה ההיא מתקפה שלוחת רסן על המדינה היהודית, שמרסקת ומנחיתה מכה אנושה על היהדות במרחב הציבורי.

היא גם לא טענה שהניסיון להציג את רפורמת הכשרות כדאגה ליהדות זו נשיאת שם היהדות לשווא. אנחנו לא נחשבנו למיעוט שבית המשפט שלה ראה לנכון להגן על זכויותיו מפני דורסנות הממשלה. אבל אנחנו לא הובלנו מרי אזרחי, לא קראנו לסירוב פקודה המוני, לא הטלנו אימה על חברות וארגונים במשק בניסיון לרתום אותם למחאה שלנו, בטח שלא השווינו את התהליכים לגרמניה של שנות ה-30. רק זעקנו, מחינו והפגנו.

אז מה אתם רוצים כעת? בסך הכל למדנו מכם איך עושים מהפכות שנוגעות לציפור הנפש של המדינה. ולכן השר לוין הכריז בגלוי במסיבת עיתונאים על התוכנית.
ולכן, כמו בוועדה ההיא של מלינובסקי, ח”כ רוטמן מנהל דיונים ארוכים בוועדת חוקה, גם אם אתם בוחרים להחרים אותם. אבל באמת, בניגוד למהפכה ההיא בזהותה היהודית של המדינה, כעת לא מדובר במהפכה, אלא בסך הכל בהשבת האיזון בין רשויות השלטון במדינת ישראל, ובתיקון המצב המעוות שנוצר ע”י השופט ברק וחבריו, שבדורסנות חסרת מעצורים השליטו את מערכת המשפט ואת מערכת הערכים האישית והרדיקלית שלהם, על הדמוקרטיה של המדינה היהודית”.

לסיום אמר מעוז: “חבריי, חברי האופוזיציה. אני לא מבקש את תמיכתכם במהלכי הממשלה. אדרבה, תמשיכו בפעולות המחאה הדמוקרטית בגבולות החוק. אבל אנא מכם, אל תעברו את הגבול של מרי אזרחי
אל תעברו את הגבול של עשיית דה-לגיטימציה למדינה ולממשלה הנבחרת. כי אנשים אחים אנחנו”.

צילום: התנועה לאיכות השלטון

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר