“ככל שנישמר וניזהר בקדושתו של הר הבית – הוא יהיה יותר ויותר שלנו”

יו”ר מפלגת נעם סגן השר ח”כ אבי מעוז סייר הבוקר ברובע היהודי בירושלים יחד עם ראש הרשות לזהות לאומית-יהודית ניר אורבך ויחד עם מנכ”ל שיקום ופיתוח הרובע היהודי הרצל בן ארי. סגן השר ראה את הבנייה והפיתוח ברובע, והתרשם מהתכניות השונות שייצאו לפועל בתקופה הקרובה.

בפגישה שנערכה לאחר מכן התייחס סגן השר מעוז לאיזונים הנדרשים בין הנגשת האתרים לתיירים, לבין הבנה כי במקום יש משפחות המתגוררות במקום. “הפסוקים של הנביאים, עוד יישבו זקנים וזקנות…” מכוונים אל התושבים ולא אל התיירים. הטהרה הזאת שראינו בבתי הכהנים, שבכל בית היה מקווה טהרה זה משהו שאנחנו צריכים ללמוד ממנו. אנחנו צריכים לשמור על הטהרה התודעתית שלנו.

יש כאן מאבק תרבותי. תרבות המערב רוצה לטשטש את כל הזהויות. רק לשיכור כל העולם דומה למישור. אבל הם רוצים לטשטש את הכל. הם רוצים לטשטש לנו את קדושת ירושלים, את ההבדל בין המינים. את ההבדל בין מדינה יהודית לשאר המדינות. כנגד זה אנחנו נלחמים, זה עיקר שליחותי הציבורית.

קל מאוד להפוך את העניין בהר הבית, לעניין של הפגנת ריבונות. לנהוג בו כמו שנוהגים בשאר ארץ ישראל. אנחנו לא יכולים להתייחס להר הבית כמו עוד מקום בארץ ישראל. ככל שנישמר וניזהר בקדושתו, הר הבית יהיה יותר ויותר שלנו. התושבים ברובע היהודי הם החלוצים. בזכותם אנחנו יכולים להמשיך ולהסתובב כאן. בזכותם אנחנו יכולים לשמור על קדושת ירושלים”.

סגן השר סיפר כי כשהיה מנכ”ל משרד השיכון הוא יזם החלטת ממשלה לשיקום בית הכנסת החורבה, והוא מאוד שמח שהשר לשעבר אורי אריאל יזם את שיקום בית הכנסת תפארת ישראל. וסיפר מדוע הביקור בבית כנסת תפארת ישראל כה ריגש אותו. אבי ז”ל , היה הולך עם סבי, ר’ חיים טוביה וייטמן ז”ל, ראש חסידי בויאן בארץ ישראל מלפני מלחמת העצמאות, להתפלל כל שבת בבית הכנסת תפארת ישראל”

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר