ח״כ מעוז מגיב לשר כהנא: ארבע טעויות חשפו את האמת על הרפורמות שלו

בשבוע שעבר, בנאום שנשא במליאת הכנסת תקף ח”כ אבי מעוז את תכנית הגיור של השר כהנא. ‏“האם לדעת השר כהנא מפקדי טייסות צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות בניגוד לעמדת מפקד חיל האויר?”. בתגובה, טען כהנא בדף הפייסבוק שלו כי מתווה הגיור הממשלתי דומה אחד לאחד לתורת הלחימה.

כעת מעמיד יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז את השר מתן כהנא על ארבע טעויות שחושפות את האמת על הרפורמות שלו.

“ידידי השר כהנא הגיב לנאום שלי בפוסט, אבל לצערי, הוא שוב הוכיח עד כמה דבריו ומגמותיו מנותקים מהמציאות.
השר כהנא ניסה להקביל בין הרפורמות שלו לבין חופש הפעולה שיש למפקדי הטייסות והאמון והסמכות שהם מקבלים ממפקד חיל האוויר. אבל ארבע טעויות מהותיות נשזרו בדבריו וחשפו את האמת על הרפורמות שלו.

א. ראשית, בניגוד למפקדי הטייסות שממונים ע”י מפקד חיל האוויר, שיכול גם להדיח אותם, רבני ערים לא ממונים ע”י הרבנים הראשיים ואין לרבנים הראשיים יכולת אמיתית להדיח אותם. אף אחד, בטח שלא השר כהנא והגיבוי שיקבל משופטי הבג”ץ, לא ייתן להם לעשות זאת.

ב. מה יהיה הפרט המקביל במשל שלו לוועדת השלושה שהוא דאג להכניס לרפורמת הכשרות? טייסת עצמאית שאיננה כפופה למפקד חיל האוויר ולפקודות הצבא, אלא פועלת על פי נהליה וערכיה שלה. מישהו מעלה בדעתו להתנהלות שכזאת בתוך צבא נורמלי?

ג. במשלו כותב השר כהנא על תו”ל של חיל האוויר שמבוסס על ‘עקרונות שמהם בשום אופן אסור לסטות’, ולכל טייסת יש את הניואנסים שלה במימוש אותו תו”ל. אבל בנמשל מדובר על פתיחת שערי הכניסה לעם היהודי למאות אלפי אנשים, על ידי רבנים שמדיניות הגיור שלהם שנויה במחלוקת בלשון המעטה, ואיננה מקובלת כלל על גדולי תלמידי החכמים שבדור. מישהו היה מאפשר לטייסת עם גישה ועצמאות כאלו להתנהל במרחב האווירי של ישראל?

ד. גם בפוסט הזה וגם בדבריו בעבר, השר כהנא שוב ושוב מנסה להציג עצמו כמי שפועל על פי פסיקתם של תלמידי חכמים משמעותיים, אבל אם נמשיך את קו המשל שלו, כל הרפורמות שלו, זה כמו שרב”ט יצליח להשתלט על הפיקוד העליון של צה”ל, ואז ינהיג רפורמות קרדינליות בצבא תוך שהוא מסתמך על דעתם של כמה קצינים “זוטרים חריגים פרטיים שיש להם דעות חריגות”, כפי שהגדיר הרב יעקב אריאל שליט”א את הרבנים שכהנא מסתמך עליהם”.

לסיום כתב מעוז, “אז מתן, לפחות תהיה ישר ותודה בפני הציבור שאתה מנסה לשנות את זהותה היהודית של מדינת ישראל בדברים הכי עקרוניים, בניגוד לדעתם של הרבנים הראשיים, מועצת הרבנות הראשית ו- 99% מרבני ישראל”.

צילום תמונה ראשית: דני שם טוב דוברות הכנסת

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר