ח”כ מעוז: “להורים אלו יש את הזכות לבחור מוסדות חינוך המתאימים לערכיהם”

יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז התייחס בנאומו במליאת הכנסת לאגף המוכש”ר (מוכר שאינו רשמי) שנמצא במשרד החינוך בו לומדים עשרות אלפי תלמידים ציוניים וחרדיים שמתוקצבים באופן חלקי בלבד לעומת תלמיד ‘רגיל’ אחר.

“במשרד החינוך ישנו אגף המוכש”ר, כלומר, המוכר שאינו רשמי. אני מדבר על מוסדות חינוך שבהם כמה עשרות אלפי תלמידים מתלמודי תורה ציוניים וחרדיים, שלא משתייכים לאחת משתי הרשתות החרדיות, ושמתוקצבים חלקית לעומת התקצוב של תלמיד רגיל במדינת ישראל. ובמה הם חטאו? בכך שהוריהם מתעקשים לשלוח אותם למוסדות חינוך שנאמנים להשקפת עולמם ולאמונתם.

בתקופת כהונתו של שי פירון כשר החינוך נחתכו מכבשת הרש שלהם עוד תקצובים. הורים, שלא היו להם נציגים פוליטיים שדאגו להם לאורך השנים, משלמים 500, 600 ואפילו 800 ₪ לחודש על כל ילד בגילאי היסודי. הגיע הזמן לתקן באמת את העיוות הזה.
כל ילד אמור לקבל את המענה המתאים לו. להורים צריך להיות חופש לבחור את החינוך שתואם את דרכם, את הערכים שלהם ואת אמונתם, והתקצוב של המדינה אמור להיות אחיד בין ילדי ישראל.
מה? לתקצב באופן מלא מוסדות שלא עלינו בוחרים שלא ללמוד לפי תכנית לימודי הליבה של משרד החינוך? כן! כי גם לעם ישראל יש לימודי ליבה. תורה, נביא, משנה וגמרא. מי קבע שלימודי אנגלית חשובים יותר?
אני אומר: די לפטרנליזם הזה.

ושיהיה ברור, אני לא מדבר רק על תלמודי התורה ובתי הספר התורניים. ישנם הורים מסורתיים רבים, שמאוד מאוד לא מרוצים ממה שקורה במערכת החינוך.
ממיעוט לימודי היהדות.
מלימוד היהדות מתוך תפיסות מנותקות מאמונה. מאג’נדות רדיקליות שהשתלטו על מערכת החינוך. מניסיונות לטשטש את הזהות הלאומית שלהם, ולהכיר בנרטיבים של אויבינו. מטשטוש מוסד המשפחה והזהות האישית. הם היו מאוד שמחים שהילדים שלהם יתחנכו לאור מטרות החינוך שניסח שר החינוך הרביעי מטעם מפא”י, פרופ’ בן ציון דינור, ובהן: טיפוח בילדים ההכרה שהיסודות הנעלים של תורת ישראל, חזון הנביאים ושקידת התורה, החזירו אותנו לכאן ולהקמת המדינה.
להקנות להם את המורשת הרוחנית של עם ישראל. לטפח בהם אהבה לנכסי הרוח הנעלים של עמנו. לנטוע בלבם רגשי הערצה לגדולי ישראל, קדושיו וגיבוריו. ולהשריש בהם את ההכרה שאנחנו שימשנו ככוח מניע להתקדמות המוסרית של העולם.

עד כאן. גם להורים האלה, שמייצגים חלק ניכר מאזרחי ישראל, מגיעה הזכות לבחור מוסדות חינוך שמתאימים לערכים שלהם”

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר