ח”כ מעוז: כך מתייחסים לישיבות בניו-יורק וכך מתייחסים בתל-אביב

יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז התייחס בנאומו במליאת הכנסת ליחס של קומץ אנטי דתי ועיריית תל אביב כלפי ישיבת מעלה אליהו היושבת בעיר למעלה מעשרים שנה.

“אֶריק אדמס, ראש עיריית ניו יורק, דיבר ביום רביעי שעבר באירוע של איגוד החינוך האורתודוקסי ‘TeachNYS’, ואני רוצה להביא מדבריו כפי שפורסמו בערוץ 7:
“אנחנו צופים באנטישמיות גואה ועולה, באלימות גוברת בקרב צעירים, בריבוי מקרי התאבדות. ילדות צעירות בנות 10 ו-11 צופות במדיה החברתית ומקבלות ערכים שגויים…במקום להתמקד כיצד אנו משכפלים את ההצלחה של שיפור חינוך ילדינו, אנשים תוקפים את הישיבות שלנו המספקות חינוך איכותי שמחבק את ילדינו.
בתי הספר הללו והישיבות האלה, הופכים את סימן השאלה הגדול שמרחף מעל ילדינו לסימן קריאה שמעיד: הילדים שלנו טובים. אנחנו צריכים לשכפל את מה שאתם עושים…אנחנו לא צריכים לשאול מה עושים רע בישיבות, אלא לנסות ולהבין מה כל כך טוב בישיבות ולהביא אותו למערכת החינוך הציבורית.
… צריך לכבד את האמונה הזו – כשאנשים אומרים ‘אנחנו בוטחים בבורא העולם’, כשהם אומרים ברוך ד’, כשהם מנשקים את המזוזה כדי לבטא את השמירה האלוקית, כשהם קמים בכל בוקר כדי להתפלל…צריך לאפשר לכל מי שרוצה לחנך באופן דתי ועושה זאת באופן מעולה להמשיך בפעילותו”.
עד כאן דברי ראש עיריית ניו יורק.
אצלנו, לעומת זאת, ישיבת ‘מעלה אליהו’ בת”א, התבקשה לפנות את המתחם שבו היא יושבת בסמוך לבי”ח איכילוב כבר למעלה מעשרים שנה, לטובת הקמת בי”ס, ובתמורה הוקצה לה בית כנסת גדול לא הרחק משם.
אלא שבעיני קומץ אנטי דתי הדבר היה לצנינים, והם החלו במאבק, שנראה כמתודלק בכסף רב, כדי למנוע את כניסתה של הישיבה לאותו מתחם, ואתמול אף הפגינו במקום פעילי ‘הדגלים השחורים’ ו’קריים מיניסטר’.
מאיזו סיבה הם הפגינו?
למשל, כי מדובר בישיבה לגברים בלבד. אלא מה, ישיבה מעורבת? זה עוד לא ראיתי.
ראש העיר חולדאי כבר התחיל להשמיע קולות של נסיגה מההתחייבויות שלו לישיבה.
קומץ המוחים מכנה את עצמו במודעות שהודבקו כנגד הישיבה כ’ישראלים ציונים הנאמנים למגילת העצמאות, משרתים בצה”ל ומשלמים מיסים’.
רק להזכיר, מדובר בישיבה ציונית, שכלל תלמידיה משרתים בצה”ל, כולל בוגרים שמשרתים כקצינים בכירים בקבע.
לא מדובר כמובן במחאה תמימה, אלא בהמשך המאבק של מיעוט קטן וקיצוני, שמבקש להילחם בכל דבר שריח יהדות נודף ממנו, מתוך פחד עמוק מהמפגש של עם ישראל עם יהדות מאירת פנים.
עברנו מתנכלים רבים. נעבור גם את אלה.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר