ח”כ מעוז חושף: מה מסתתר מאחורי תמיכת התנועה רפורמית במתווה הכותל

יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב לסרטון שפורסם היום בו נציגים של התנועה הרפורמית מסבירים מדוע הם תומכים במתווה הכותל אותו מקדמת הממשלה.

ראשית ציטט מעוז את הדברים שנאמרו בסרטון. “מתווה הכותל שוב בכותרות, אבל את מי מעניין הכותל? הגעתן לשם פעם פעמיים בחיים לאיזה בר מצווה או טקס השבעה צבאית, אז למה שיעניין אתכן על מה כולם רבים? כי זה ממש לא רק הכותל. אי יישום מתווה הכותל מרחיק מכולנו גם את התחבורה הציבורית בשבת וגם את הנישואים האזרחיים. מה הקשר בין הדברים?”, ציטט מעוז את הנאמר בסרטון, “שאלה טובה. המאבק על מתווה הכותל הוא מאבק סימבולי, כי הכותל, המקום הכי קדוש לעם היהודי, נתון לשליטה של חרדים קיצוניים שחושבים שהכותל שייך לאבא שלהם, ומתנהגים בבריונות כלפי כל מי שמתפלל או מתפללת אחרת. כי עכשיו יש הזדמנות שלא תחזור. יש לנו ממשלה ללא המפלגות החרדיות, כשראשי הסיעות שמרכיבות אותה כמו לפיד, מיכאלי וליברמן מחויבים ומחויבות למתווה הכותל”.

לסיום פנה חבר הכנסת מעוז לחברי הכנסת עידית סילמן וניר אורבך ואמר להם: “זה מה שאומרת במפורש התנועה הרפורמית. התנועה הזאת, מסרסרת בכותל המערבי. המקום שהיום הוא הכי קדוש אליו אפשר לגשת לעם היהודי. את התנועה הרפורמית לא מעניין מתווה הכותל, מה שהם רוצים לעשות זה נישואין אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת, ובקיצור מדינה שמופרדת מהדת, מדינה בלי יהדות, מדינת כל אזרחיה. תתעוררו, תראו לאן הממשלה שלכם מובילה”.

כזכור, בשבוע שעבר דחתה ועדת השרים את חוק הכותל שהציע מעוז. על פי ההצעה, הסמכות על הגדרת ’חילול המקום’ במקומות הקדושים תהיה באופן בלעדי של הרבנים הראשיים לישראל. תיקון החוק שמציע מעוז, הכרחי מכיוון שבשנים האחרונות בג”ץ החליט לתת פרשנות חדשה, אותה לא צפו המחוקקים לפיה יש לו את הכוח להגדיר מהו ‘מנהג המקום’ בכותל המערבי וממילא מהו ‘חילול’ המקום הקדוש, כפי שמופיע בחוק. בדרך זו מצא בג”ץ ציר עוקף לרבנות הראשית והתיר לרפורמים לנהוג על יד הכותל ככל העולה על רוחם.

צילום תמונה ראשית: שאטרסטוק

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר