ח”כ מעוז חושף: כך נחטפה מערכת החינוך בידי ארגונים פרוגרסיביים

יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז (הציונות הדתית) פירט את הדרכים בהן מתערבים גורמים זרים במערכת החינוך. כחלק מסדרת נאומיו בנושא ‘מדינת ישראל היא מדינה יהודית’ הסביר מעוז איך הגיעה מדינת ישראל למצב בו ישנה מעורבות זרה במערכת החינוך הממלכתית. “אני רוצה לעסוק בנאומים הבאים בחדירת ההשפעה של גורמים זרים ואג’נדות מסוימות למערכת החינוך של מדינת ישראל”.

תחילה דיבר מעוז על האפיק הכספי המוזרם למערכת החינוך. “במערכת החינוך ישנם פרויקטים רבים שפועלים במימון ישיר ומוצהר של ממשלות זרות, באמצעות ארגונים שונים המפעילים אותם בשיתוף משרד החינוך. האיחוד האירופי למשל, תורם מיליוני שקלים למט”ח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, שעליו אדבר בהמשך, ובניגוד למקובל לחשוב, הוא איננו חלק ממשרד החינוך. כספים אלו משמשים את מט”ח להטמעת אג’נדות שמאל קיצוניות על ידי פיתוח חומרי למידה והכשרות מורים”.

לאחר מכן, דיבר מעוז על על ‘סוכני השינוי’ שמפעילות העמותות השונות כדי לקדם את האג’נדות שלהם. “לפני 16 שנה צוטטה נשיאת קרן מנדל כמי שאמרה שלפני שהוקם בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית בשנת 92′, נעשה מחקר שהגדיר למעלה מאלף משרות משפיעות במערכת החינוך, שם שאפה הקרן לראות את בוגרי המוסד שלה. על פי אתר בית ספר מנדל עד היום סיימו את התוכנית כ-470 עמיתים, שהשתלבו בתפקידי מפתח במערכת החינוך. קרן מנדל הינה קרן בעלת אורנטציית שמאל, אשר ראשיה הינם יהודים רפורמים, ורבים מאנשי הסגל הינם אנשי שמאל קיצוני”.

לסיום, מעוז התייחס לארגונים הפרוגרסיביים שפועלים בתוך מערכת החינוך. “אפיק נוסף של השפעת האג’נדות הפוסט-מודרניות על תלמידי ישראל, ודרכם על החברה הישראלית בכללותה, הוא בעזרת הארגונים שפועלים עם מערכת החינוך ובתוכה. אני אמנה רק מקצת דוגמאות: “המטה לחינוך אזרחי וחיים משותפים” במזכירות הפדגוגית של משרד החינוך משתף פעולה עם ארגוני שמאל מובהקים כמו: גבעת חביבה, האגודה לזכויות האזרח, מכון הרטמן ועוד. מט”ח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, שלמרות תדמיתו הממלכתית הוא חברה חיצונית שנותנת שירות למשרד החינוך כבר עשרות שנים ע”י פיתוח חומרי למידה והכשרת אלפי מורים, תוך שיתוף פעולה עם ארגוני שמאל קיצוניים. 75% מתלמידי בתי הספר היסודיים משתמשים בספרי הלימוד של מט”ח”.

“מערכת החינוך של מדינת ישראל נחטפה בתהליך ארוך ושקט בידי גורמים פרוגרסיביים ופוסט-מודרניים, גורמים שזהותה היהודית והלאומית של מדינת ישראל זרה להם והם פועלים כנגדה. את הדבר הזה צריך לעצור בהקדם, וכך נעשה בעז”ה”.

צילום תמונה ראשית: שאטרסטוק

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר