ח”כ מעוז: “זו השאלה שבאמת עומדת על הפרק”

יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז התייחס בנאומו במליאת הכנסת לשיחת הטלפון שהתקיימה אמש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה”ב ג’ו ביידן.

“אתמול התקיימה שיחת טלפון בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארה”ב ביידן. בתוך הודעת הדוברות שיצאה ממשרד רוה”מ נאמר שבעניין הרפורמה המשפטית, ראש הממשלה נתניהו אמר לנשיא ביידן שישראל הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה ותוססת. לעומת זאת, בהודעה שיצאה מהבית הלבן נאמר שהנשיא ביידן אמר, שחברות דמוקרטיות מתחזקות על ידי בלמים ואיזונים אמיתיים, ושיש לבצע שינויים מהותיים עם הבסיס הרחב ביותר האפשרי של תמיכה ציבורית.

לדבריו, “לפי הודעת הבית הלבן, ביידן הציע סיוע למאמצים המתקיימים לגבש פשרה על הרפורמות המשפטיות המוצעות בהתאם לעקרונות הליבה הללו. כאילו מדובר בדיווח על שתי פגישות שונות. הדברים הללו מצטרפים לכך שביום שישי אמר מזכיר המדינה האמריקאי שהרפורמה המשפטית בישראל דורשת קונצנזוס. פשוט לא ייאמן. מדינה זרה, גם אם היא ידידה חשובה ומשמעותית, מתערבת בצורה בוטה בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל, במחלוקות פנימיות ובהליכי חקיקה.

זה מצטרף לנתונים שחשפתי פה בחודש שעבר בדבר מעל 200,000 ₪ שממשלת ארה”ב העבירה בשלושת השנים האחרונות לארגון השמאל, התנועה לאיכות השלטון, עבור סדנאות בבתי ספר תיכוניים בעניין חינוך לדמוקרטיה, אותו ארגון שעוסק בניסיונות להפיל את ממשלת הימין. כפי שאמר הסנאטור קוטון בסנאט, כשהביא את הנתונים הללו, ממשל ביידן רחוק מלהיות נייטרלי כשהוא לוקח צד במחלוקת הפנימית בישראל, ותיאר כיצד בעקביות המפלגה הדמוקרטית בוחשת בענייניה הפנימיים של ישראל וחותרת כנגד בנימין נתניהו במשך 25 השנים האחרונות.

אדוני היו”ר, כפי שעומדות על הפרק כעת עצמאותן של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת אל מול הרשות השופטת, כך גם עומדת על הפרק עצמאותה של מדינת ישראל אל מול ידידות כמו ארה”ב. אבל מה שבאמת עומד על הפרק, זו השאלה האם נהיה מדינה חסרת זהות יהודית, לאומית, ציונית ומסורתית, כלומר, מדינת כל אזרחיה, ללא שום קשר לחזון הנביאים, או שנהיה מדינה יהודית, ציונית, מחוברת למסורת ולמורשת של העם היהודי, וכמו שכתוב במגילת העצמאות: “לאור חזונם של נביאי ישראל”, מדינה שעומדת בגאון ובלי להתקפל מול אויביה וידידותיה.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר