ח”כ מעוז בתגובה לח”כיות שהתפרצו לדבריו: “אתן תקשיבו גם למי שחושב אחרת מכן”

יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז התייחס בדיון שנערך בכנסת לציון יום המאבק באלימות נגד נשים, לנתונים העגומים של הנרצחות במגזר הערבי.

“אני רוצה לפתוח באנקדוטה קטנה. בפגישות המשא ומתן להקמת הממשלה שמתנהלות בשבועות האחרונים, שלחו כל מפלגות הקואליציה המתהווה רק גברים כנציגיהן. למה? מן הסתם כי זה מה שהתאים להן, ולא מתוך שנאת נשים כלשהי. סיעת נעם הייתה היחידה שעורכת דין ייצגה אותה בפגישות אלו. לא בגלל שהיא אישה, אלא פשוט כי חשבנו שהיא תייצג אותנו בצורה טובה ומועילה. אז אני מציע לכל הנשים, ואולי גם הגברים, שמצפים לשמוע אותי נואם כעת ולהוציא מטעמים וכותרות מדבריי, לקחת כוס מים ולהקשיב בסבלנות ובסובלנות עד הסוף. אפשר לשמוע גם דעות שונות משלכם. אף אחד לא ילמד אותנו מה זה כבוד האישה”.

מעוז הוסיף: “אנחנו גדלנו על ציווי חז”ל שהאיש חייב לאהוב את אשתו כגופו ולכבד אותה יותר מגופו. הלוואי על כל נשות העולם היחס שזכו להן נשות ישראל לאורך כל הדורות. בנוסף, ביחס לאלימות, מאבני היסוד של תורת ישראל הם דברי חז”ל על כך ש”המגביה ידו על חבירו, אף על פי שלא הכהו נקרא רשע”, ודברי הלל הזקן שאמר לאותו הגר שהציווי ‘מה ששנאוי עליך לא תעשה לחברך’ זוהי כל התורה כולה.
כך שבוודאי איננו צריכים לשום הטפות מוסר על יחסנו כיהודים, כלפי אלימות.

המחבלים המתועבים שרצחו ביום רביעי שעבר בכניסה לירושלים את הנער אריה ואת טדסה, ד’ ייקום דמם, לא הכירו אותם ולא רצו לפגוע בהם באופן אישי. הם רצו לרצוח יהודים, כפי שאחיהם רוצחים בנו מאז ראשית שיבת ציון. זו אלימות כנגד יהודים, והיא תופעה נרחבת ביותר”.

לדבריו של מעוז, “גם הרוצחים השפלים של מוחמד אבו ח’דיר לא הכירו אותו ולא רצו לפגוע בו באופן אישי. הם רצו לרצוח ערבי. זו אלימות כלפי ערבים, והיא תופעה שולית ביותר. כאשר איש רוצח את אשתו רחמנא ליצלן, הוא לא מבקש לפגוע בנשים באופן כללי. הוא לא פוגע בסתם נשים ברחוב. הוא לא רוצח את השכנה שלו. יש פה מצב מזעזע של אלימות במשפחה שצריך לטפל בה. אבל אין לזה קשר למאבק המדומיין שיש מי שמנסים ליצור ולהעצים בין גברים לנשים, בדיוק כפי שאלימות של הורים כלפי ילדיהם היא לא חלק ממאבק כללי בין מבוגרים לילדים. מדינת ישראל היא אחת מהמדינות הבטוחות בעולם לנשים.

בשנים 2016-2020 נרצחו בישראל 121 נשים. כלומר כ- 24 מקרי רצח בשנה.
121 מקרים מזעזעים ונוראיים. אולם כאשר בוחנים את פילוח הנרצחות, לפי הדת שלהן, מגלים שפחות מחמישים אחוז מהמקרים קרו בחברה היהודית, ולמעלה מחמישים אחוז קרו בחברה שאיננה יהודית, כלומר, בעיקר בחברה הערבית. למעשי הרצח בחברה הערבית הומצא המושג המכובס – רצח על חילול כבוד המשפחה. איזה עיוות והנדסת תודעה. איזו תפיסה תרבותית כלשהי יכולה להצדיק מעשי רצח כאלו, ועוד להציג אותם כמתקנים בעיה של חילול הכבוד המשפחתי.

לסיום אמר מעוז כי “כאשר באים להתמודד עם בעיה אבל מסרבים להביט בה בעיניים פקוחות, ולא מוכנים להגדיר אותה כמו שהיא, אין סיכוי לפתור אותה. בוודאי שאין סיכוי לפתור אותה אם נמשיך לפעול להעצמת מאבק מדומיין בין נשים לגברים

בתגובה לחברות הכנסת שהתפרצו לדבריו, אמר ח”כ מעוז כי הם יקשיבו גם לאנשים שחושבים אחרת מהם.

לסיום אמר מעוז כי “הגיע הזמן להפוך את היום הזה ליום מאבק באלימות בכלל – אלימות במשפחה ובכלל זה אלימות בין בני זוג ואלימות כלפי ילדים, אלימות בחברה הערבית, אלימות בכבישים ועוד, ולמקד את המאבק בכל אחד מסוגי האלימות במאפיינים המתאימים לו ובדרכים שבאמת יקדמו את תיקון המצב.
מתוך אמונתנו בבורא עולם, אנו מאמינים באדם, מאמינים בתא המשפחתי, מאמינים באומה שלנו ומאמינים בתיקון עולם במלכות ש-די בעז”ה”.

https://youtu.be/TBgEvAK1Yfg

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר