ח”כ אבי מעוז: מעורבות ‘התנועה למען איכות השלטון’ במערכת החינוך מוכיחה כי הכרחי לאמץ את תכניתי להקמת מערכת שו”ה לשקיפות בחינוך

הצהרתו של יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז:

“שלום לכם ראשית אני רוצהלהתפלל מכאן להחלמת הפצועים, אור ורותם, מהפיגוע בת”א.

כידוע, התפטרתי מתפקידי כסגן שר, ולצערי אין עדיין התקדמות באפשרות לחזור, ולכן אני משתדל למלא את שליחותי כח”כ. אמתין עד להצבעה על התקציב בקריאה הראשונה, כדי למצות את המגעים ואת הניסיונות להחזירני לממשלה. במידה ולא יצלח הדבר, אפעל מהכנסת לטובת הציבור. לפני כחודש חשפתי במליאת הכנסת את העובדה שהתנועה למען איכות השלטון קיבלה בשלושת השנים האחרונות יותר ממאתיים אלף ש”ח מממשלת ארה”ב, עבור העברת סדנאות בבתי ספר תיכוניים. התנועה למען איכות השלטון מרבה לעתור כנגד הממשלה, והגדילה לאחרונה בעתירתה להחיל על רוה”מ את הנבצרות, על מנת להפוך על פיהן את תוצאות הבחירות האחרונות.  

נחשף פה קשר של תמיכה כספית של ממשלה זרה בתנועה פוליטית מובהקת, שמנסה להשפיע, באמצעות עתירות חוזרות ונשנות לבג”צ, על מהלך החיים הפוליטיים ועל הפיכה פוליטית של תוצאות הבחירות. הנתונים שחשפתי התגלגלו עד לידיו של הסנאטור טום קוטון, שביקר בחריפות את ממשל ביידן שמממן ארגון ישראלי שעוסק בניסיונות להפיל את ממשלת נתניהו, ואני מברך על שיתוף הפעולה עם הסנאטור.

בתקופתי הקצרה כסגן שר נחשפתי למערכת הגפ”ן ולמאגר התכניות החיצוניות של משרד החינוך. אני רוצה להביא את התנועה למען איכות השלטון, כדוגמא למה שקורה במאגר התכניות החיצוניות של משרד החינוך. התנועה לאיכות השלטון נמצאת במאגר במסלול הכחול במערכת הגפ”ן, כלומר, במסלול שבו ישנן למעלה מ- 12אלף תוכניות שאינן מתוקצבות ע”י משרד החינוך ושאין עליהן כל פיקוח. זוהי דוגמא להפרטת החינוך באופן הכי גרוע שיש – הכנסת עמותות וארגונים שממומנים ע”י קרנות חוץ ומדינות זרות לכיתות של ילדי ישראל, ללא יידוע של ההורים בדבר זהות העמותות והארגונים הללו, האג’נדות שלהם, מקורות המימון שלהם והתכנים שהם מעבירים לילדים.

זוהי דוגמא אחת למה שמתחולל במאגר התכניות החיצוניות של משרד החינוך. בזה רציתי, ועדיין אני רוצה מאוד, לטפל. אני מקווה מאוד שהליכוד יעמוד בהסכמים הקואליציוניים איתנו, כדי שאוכל לשוב ולטפל בין היתר במאגר התכניות החיצוניות של משרד החינוך. במידה ואחזור לתפקידי, אני מתחייב שוב להקים את מערכת שו”ה, ראשי תיבות ‘שקיפות ויידוע ההורים’, ובמערכת הזאת, ההורים יוכלו לדעת אלו תכנים ואלו עמותות וארגונים מעבירים מערכי לימוד לילדיהם. השקיפות הכרחית במקרה זה.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר