הוא ייצג אותנו?

הוא ייצג אותנו?
אדוני היו”ר, כנסת נכבדה
ציטוט:
“… אין לתקוף אזרח הנוטל חלק ישיר, אותה עת, במעשי האיבה, אם ניתן לנקוט כלפיו אמצעי שפגיעתו פחותה. במשפטנו הפנימי, כלל זה מתבקש מעקרון המידתיות. אכן, מבין האמצעים הצבאיים, יש לבחור באותו אמצעי שפגיעתו בזכות האדם של הנפגע היא הפחותה. על כן, אם ניתן לעצור טרוריסט הנוטל חלק ישיר במעשי האיבה, לחקור אותו ולהעמידו לדין, יש לנקוט בצעדים אלה … יש לאזן בין חובתה של מדינה לשמור על חיי חייליה ואזרחיה, לבין חובתה לשמור על חייהם של אזרחים תמימים הנפגעים בעת פגיעה במחבלים”.
עוד ציטוט:
“הפגיעה הקשה בחיי הפלסטיניים, הוצאתם של בני משפחה של מחבלים מתאבדים מאזור מגוריהם והעברתם למקומות אחרים הייתה מגבירה הביטחון באזור, אך היא נוגדת את אופייה של ישראל כמדינה דמוקרטית שוחרת חופש וחירות. … דמוקרטיה מוותרת על תוספת מסוימת של ביטחון כדי להשיג תוספת גדולה לאין שיעור ממנה של חיי משפחה ושוויון. … מודעים אנו לכך כי בטווח הקצר פסק דיננו זה אינו מקל על המאבק של המדינה נגד הקמים עליה. ידיעה זו מקשה עלינו, אך אנו שופטים”.
ציטוט שלישי
“ביטחון המדינה אינו יכול לקבל את מלוא ההגנה, כאילו אין זכויות אדם. נדרש איזון עדין ורגיש. זהו מחיר הדמוקרטיה. זהו מחיר יקר, אשר כדאי לשלמו”.
וציטוט אחרון:
“זה לא שאין פסקי דין בענייני ביטחון שיש לי בעיה עם עצמי שנתתי לצה”ל לנצח יותר מדי”, כשכוונתו לפסיקות שבהן הוא וחבריו אישרו להרוס בתי משפחות של מחבלים, פסיקות שלדבריו הוא לא שלם איתן.
על החתום אהרן ברק, שעליו אמר השופט המנוח חשין, שמבחינת ברק שיתפוצצו עשרות אנשים אבל שיהיו זכויות אדם.
והוא ישב מטעמנו כשופט בבית הדין הבינלאומי בהאג וייאבק על זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה ולהכריע את אויביה שביצעו את הטבח בשמחת תורה?
אני מציע לערוך על כך משאל בקרב הלוחמים בחזיתות השונות.***

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר