הבורות המביכה של שופט בג”ץ יצחק עמית

במסגרת דיון בבג”ץ בנושא החמץ בצה”ל, אמר השופט יצחק עמית שההצעה כי מי שרוצה יאכל חמץ מחוץ לבסיס, פוגעת בחיילים שלא יוכלו להיכנס למטבח – כי “מי מאיתנו לא עשה בשתיים בלילה צ’יפס במטבח”. בתגובה לדברים אמר ח”כ אבי מעוז במליאת הכנסת:
לדאבוני זו בורות מביכה. שופט בבית המשפט העליון במדינת ישראל משווה בין הכנת צ’יפס בלילה לבין הטרפת מטבחי צה”ל בפסח על ידי חמץ. אגב, השופט עמית לא יודע שכניסת חיילים להכין אוכל באופן עצמאי למטבח כדי להכין אוכל באמצע הלילה היא בעיה קשה בכשרות של אותו מטבח?
האמת היא שזה לא מאוד מפתיע, כשזוכרים שמדובר באותו שופט עמית, שבדיון לפני שנה באותה עתירה, כינה את חג הפסח ‘דיאטת מצות למשך שבעה ימים’. אתמול, שר המשפטים יריב לוין, הסביר שצריך לבצע רפורמה בנוגע לוועדה לבחירת שופטים, כדי שבבית המשפט העליון יהיו שופטים שמבינים את הערך של התיישבות יהודית בגליל.
על אותו משקל, השופט עמית נותן לנו שוב ושוב את ההסבר הכי טוב שיש, למה נדרשת רפורמה במערכת המשפט, בדגש על הוועדה לבחירת שופטים ועל עצמאותה של הרשות המחוקקת: הגיע הזמן שבבית המשפט העליון ישבו שופטים שיודעים מהי יהדות, ולא מביכים את עצמם ואותנו באמירות כמו אלו של השופט עמית. הגיע הזמן שבבית המשפט העליון ישבו שופטים שרואים ערך עליון בשמירה על זהותה היהודית של מדינת ישראל. הגיע הזמן שהכנסת תהיה עצמאית למלא את תפקידה כמחוקקת על פי הערכים שבשמם נבחרו חברי הכנסת, בלי לחשוש כל הזמן מכפיית אג’נדות שונות ומשונות ע”י שופטים רדיקליים. הגיע הזמן שהממשלה תוכל למלא את תפקידה כרשות המבצעת, מבלי להיות מסורסת על ידי יועצים משפטיים, שנטלו לעצמם סמכות שאיש לא העניק להם מעולם, ומבלי לוותר כל הזמן על מימוש קווי היסוד שלה בגלל חרב הבג”ץ המונפת מעליה.
מדינת ישראל היא מדינה יהודית ונדאג שתמשיך להיות כזאת.
שיטת המשטר שלנו אמורה להיות דמוקרטיה של הפרדת רשויות, ונדאג שהיא תחזור להיות כזאת

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר