בעקבות הפניה ל’מוקד להנדסת תודעה’: ח”כ מעוז בדרישה ממרכז הרצל

האם אג’נדות רדיקליות השתלטו על מוזיאון הרצל? יו”ר מפלגת נעם, חה”כ אבי מעוז, פנה ליו”ר מרכז הרצל הד”ר עליזה לביא, בדרישה להסיר ממוזיאון הרצל בירושלים תכנים ליברלים ופוסט מודרניים, אשר שנויים במחלוקת בציבור הישראלי. במכתב מפרט מעוז, שלל תכנים אשר מוצגים במוזיאון כמורשתו של הרצל, אשר בפועל מייצגים אג’נדות ליברליות ופוסט מודרניות. נציין כי בימים אלו מונה יו”ר הנהלת מפלגת מרץ אורי זכי ליו”ר מרכז הרצל במקום ד”ר לביא.

במכתבו מפנה חה”כ מעוז לסרטון המוצג במוזיאון, אשר דווח בפניות שהגיעו למוקד להנדסת תודעה של מפלגת נעם כי הוא מכיל תכנים שנויים במחלוקת “המסרים שמועברים בו, ואשר מיחסים אותם לחוזה המדינה, הינם מסרים ליברליים ופוסט מודרניים, שמלבד העובדה שמדובר בניסיון מניפולטיבי להשוות מושגים מהעולם התרבותי של תקופתו למושגי ימינו וברור שלא אליהם כיוון הרצל בכתביו, הם גם מבטאים ערכים של חלקים מאוד מסוימים בחברה הישראלית, ומנוכרים לערכיהם של חלקים ניכרים אחרים מקרב אזרחי ישראל”, כותב יו”ר נעם על הסרטון אשר מוצג במוזיאון.

במהלך המכתב מפרט ח”כ מעוז את הבעיות השונות ובראשם בעיית צניעות “ראשית, בסרטון משובצות נשים בלבוש חושפני, אשר מלבד היות הדבר מחפיץ ופוגעני, הוא מביא לכך שציבור ‏דתי וחרדי מודרים מיכולת צפייה בו, אלא אם כן יוותרו על ערכיהם הדתיים. שנית, כאשר השחקן המגלם את דמותו של הרצל מדבר על כך, שאנו כעם שחי כמיעוט נרדף, צריכים לדעת איך להתנהל כלפי המיעוט החי בקרבנו, מוצגים אנשי כוחות הביטחון, שעוסקים במלאכת הקודש של סיכול הטרור. זאת, בהתעלמות מוחלטת מההקשר של הקטע המצולם, ובסתירה לעובדה הפשוטה, כי כוחות הביטחון של מדינת ישראל הינם המוסריים ביותר בתבל, לעיתים אפילו באופן מוגזם המסכן אותם ואת אזרחי ישראל”, מציין הח”כ.

‏לדברי חה”כ מעוז “דמותו של הרצל מטיחה בחברה הישראלית האשמת שווא, כאילו בישראל קיימת אפליה כנגד נשים, ותביעה להגיע לשוויון מגדרי. מדובר כאמור בהאשמת שווא ובניסיון להטמיע מסרים מבית היוצר של הפמיניזם הרדיקלי. מדינת ישראל הינה אחד המקומות הבטוחים ביותר בעולם עבור נשים, ונשים משפיעות ופועלות בכל התחומים בחברה. זאת בנוסף לכך, שהאישה הישראלית הממוצעת מממשת את הכוחות המופלאים של הבאת החיים לעולם שניטעו בה, הרבה יותר מאשר המקבילות לה ברחבי העולם, שמהותן זו דוכאה על ידי אג’נדות הרסניות לאישה בפרט ולחברה האנושית בכלל, אג’נדות שלא מעניקות אושר, אלא עסוקות בליבוי מלחמה מדומיינת בין המינים”, נכתב.

עוד פירט הח”כ ‏כי “כאשר הדמות מדברת על התערובת שבחברה הישראלית, מוצגות ביעף נשות הכותל חבושות בתפילין. ‏האם נשים, שעסוקות במשך עשרות בשנים ביצירת פרובוקציות בכותל המערבי, ואשר אינן מייצגות אפילו פלח זעיר מהאוכלוסייה, הן הדוגמה לרבגוניותה של החברה הישראלית? כאשר מדובר בסרטון על חברה השואפת לשלום ולתיקון עולם מוצגת בה דמותו של רב המרצחים ‏יאסר ערפאת, אשר כפי שיודע היום כל אחד, הצליח לשטות במנהיגי ישראל ולהובילם בכחש אל אותם הסכמים רעים, שהדבר היחיד שהביאו לאזרחי ישראל היה טרור בלתי נפסק ונהרות של דם”, הוסיף מעוז.

‏נקודה נוספת שמעלה ח”כ מעוז מדברת על השוואת עם ישראל ליתר העמים. לדבריו, “בסרטון מדובר על היותנו עם ככל העמים – עם בעל תרבות משלו. אך לכל אורכו, הדוגמאות לתרבות הישראלית המוצגת בו, הינן של החלק החילוני-ליברלי שבחברה הישראלית. לכל מה שמבטא את תרבותו המקורית של עם ישראל, זו שעברה במסורת בת אלפי שנים – חגי ישראל, עולם התורה המפותח והסממנים היהודים הייחודיים – אין כל זכר”.

‏גם את סוגיית ראשי המדינה המופיעים במהלך הסרטון מעלה חה”כ מעוז במכתבו “ראשי הממשלה המשובצים לאורך הסרטון הינם כולם מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, ואין זכר למנהיגי הימין. נראה כי לא רק שהסרטון אינו מייצג את ערכיו של חלק ניכר מהעם היושב בציון, אלא שהוא אף מביא להדרת ציבורים שלמים – דתיים ולאומיים – מהיכולת לבקר במקום, ובכך מוחמצת מגמת הקמתו של המרכז”.

‏לסיום דבריו כותב ח”כ מעוז כי “לא ייתכן שאתר חשוב כזה, שמטרתו להנחיל את דמותו של חוזה המדינה, יהפוך להיות מכשיר להנדסת תודעה וניסיון לא ראוי להטמיע ערכים פוסטמודרניים, שאינם מוסכמים בחברה הישראלית. אני פונה בשם הציבור הזה בבקשה ודרישה – לתקן את המעוות, להסיר מהסרטון המדובר את הפגמים, ולהחזיר את המוזיאון להיות מקום מקובל על כלל הציבור בישראל, כפי שראוי לו ולדמותו של בנימין זאב ‏הרצל ז”ל”.

כזכור לאחרונה השיקה מפלגת נועם מוקד לפניות הציבור שיטפל במקרים של “הנדסת תודעה” במרחב הציבורי, בארגוניים ציבוריים ובמשרדי הממשלה בישראל. השקת המוקד להנדסת תודעה מגיעה על רקע נאומיו השבועיים של יו”ר המפלגה ח”כ אבי מעוז בכנסת. בנאומים בני דקה תחת הכותרת “נאומי הנדסת תודעה” סוקר חה”כ מעוז את היקף התופעה, מביא דוגמאות וממליץ לציבור להיזהר מהינדוס תודעתו. במפלגת נעם מציינים כי הפניות יטופלו ע”י לשכתו של חה”כ מעוז, במישור הפרלמנטרי, המשפטי והציבורי כפי שנעשה במקרה זה ובמקרים נוספים.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר