עדכונים בנעם

ראש השנה

שלום לכם.

תחל שנה וברכותיה!

בעזרת ד’ הערב ניכנס כולנו אל היום הקדוש, יום הדין, ראש השנה.

בשנה היוצאת קרו תהליכים גדולים וחשובים מאוד בעם ישראל. תהליכי הבירור שהם חלק מצמיחת הגאולה התקדמו מאוד, ועם הכאבים והקשיים שנלווים לתהליכים אלו, אנו סמוכים ובטוחים שהם קידמו אותנו עוד צעדים חשובים בצמיחת גאולתנו ובפרט בצמיחת קומת הקודש של גאולת ישראל.

בעזרת ד’ בשנה הבאה עלינו לטובה נמשיך ונתקדם, נפעל בכל כוחנו להיות שותפים עם א-ל בהמשך תהליכי הגאולה, וכימי צאתנו מארץ מצרים הקב”ה יראנו נפלאות.

אני רוצה להודות לכם, ידידי מפלגת נעם, על כל המילים הטובות, כל הסיוע, כל התפילות להצלחתנו וכל הפעולות שפעלתם לחיזוק המפלגה ולחזק את ידי באופן אישי בשנה היוצאת.

אני מבקש לברך אתכם ואת בני משפחותיכם בשנה טובה ומבורכת. שנה של פריחה גדולה והתקדמות גדולה, והצלחה גדולה בכל מעשה ידיכם.

שבת שלום ושנה טובה ומתוקה

אבי מעוז

נגן וידאו

צעד ראשון

נאום של חה”כ אבי מעוז על הצעת החוק שהגיש לביטול סעיף הנכד מחוק השבות:
על פי סיכום עם הקואליציה אני רק מנמק, והתשובה וההצבעה תהיה במועד אחר.
בהסכם הקואליציוני בין סיעת הליכוד לבין סיעתי, סיעת נעם, בסעיף 17, נכתב כך:
“לאור הצורך להגשים את תכליות חוק השבות ולהביא לעליית יהודים לארץ, לאור התפלגות ומאפייני העלייה בשנים האחרונות, לאור הקשיים והפרצות שיוצר סעיף הנכד בחוק השבות והצורך למנוע התבוללות בישראל ולמנוע שימוש לרעה בזכויות שהמדינה נותנת לעולים, על ידי עולים שחוזרים למדינות מוצאם זמן קצר לאחר עלייתם לישראל, יבוצעו עד להעברת תקציב המדינה לשנת 2023 תיקוני החקיקה הנדרשים לתמיכה במדיניות העלייה הראויה. נוסחם של תיקוני החקיקה יסוכם בתוך 60 יום בוועדה שתוקם בהשתתפות נציגי כלל מפלגות הקואליציה”. סוף ציטוט.
זה אותו נוסח שמופיע בסעיף 126 בהסכם עם יהדות התורה, בסעיף 90 בהסכם עם ש”ס ובסעיף 91 בהסכם עם הציונות הדתית.
מאז עברו שנתיים וחצי. שום דבר מזה לא קרה. אני פרשתי מהקואליציה ומתפקידי כסגן שר.
אדוני היו”ר, הגיע זמן הזהות היהודית.
ב-כ’ בתמוז תש”י, יולי 50′, הצביעה הכנסת על חוק השבות שקבע כי זכותו של כל יהודי לעלות ארצה.
מטרתו הייתה לבטל את שלילת זכות היהודים לעלות לארצם שנקבעה ע”י שלטונות המנדט הבריטי, והחוק בא כדברי ההסבר להצעת החוק, ואני מצטט: “ליתן ביטוי חיובי לרצון העם בקיבוץ גלויותיו”.
לא לחינם ההצבעה נערכה דווקא בכ’ בתמוז, יום פטירתו של חוזה המדינה היהודית בנימין זאב הרצל.
כמה סימלי שהצעת החוק שלי עולה להנמקה דווקא היום, כאשר אנחנו מציינים כאן את ‘יום הרצל’.
ואני מציע שתשובת הממשלה תינתן עד לכ’ בתמוז, ואז נוכל להעלות להצבעה, גם בכ’ בתמוז, יום פטירתו של הרצל, להצבעה את התיקון שלי.
עשרים שנה לאחר מכן תוקן חוק השבות, כך שהזכויות של יהודי לעניין עלייה והזכויות הנובעות ממנה, נתונות לבן או בת זוגו של יהודי, לילדיו ובני זוגם, ולנכדיו ובני זוגם.
זה מה שנקרא ‘סעיף הנכד’.
אבל זה לא היה תיקון חוק, אלא קלקול חוק.
למה גרם הסעיף הזה?
בהתחלה לא הרבה.
אבל כשמסך הברזל נפל הוא התחיל להיות משמעותי מאוד.
בהתחלה הרוב המוחלט של העולים היו יהודים, והלא-יהודים שעלו היו בני משפחה ישירים.
בהמשך זה הגיע לכך ש-20 אחוז מהעולים ממדינות ברית המועצות לשעבר כבר לא היו יהודים.
בשנים האחרונות הזרם הפך לשיטפון.
בשנים 21′-23′ למשל, אחוז היהודים מאותן מדינות ברית המועצות לשעבר שקיבלו זכאות לעלייה עמד על פחות משלושים, ומעל שבעים אחוז מהעולים היו כאלה שאינם יהודים.
במספרים, זה אומר שבשנים הללו, לעומת 34,000 יהודים שקיבלו זכאות, 25,000 הם ילדים ליהודים, ו- 27,000 הם נכדים ליהודים.
בנוסף, קיבלו זכאות מעל 10,000 בני זוג של יהודים, 9,000 בני זוג של ילדים של יהודים, ו- 7,000 בני זוג של נכדים של יהודים.
מדובר על עשרות אלפים בשנה.
חוק השבות זה ה- א’-ב’ של מדינה יהודית.
זה הבסיס שעליו הוקמה מדינת ישראל.
דוד בן גוריון אמר שחוק זה, ואני מצטט:
“מכיל יעוד מרכזי של מדינתנו, היעוד של קיבוץ גלויות … חוק השבות אין לו דבר עם חוקי הגירה, זהו חוק ההתמדה של ההיסטוריה הישראלית. חוק זה קובע העיקרון הממלכתי, אשר בכוחו הוקמה מדינת ישראל”. סוף ציטוט.
שופט בית המשפט העליון הנדל כתב עליו, ואני מצטט:
“לעניות דעתי, אין חוק עלי ספר החוקים המבטא טוב יותר כחוק השבות את ייחודה ההיסטורי של הקמת מדינת ישראל ותכליתה. החוק ממזג בין ההיסטוריה, התרבות והדת; בין העבר, ההווה והעתיד; בין השאיפה, החלום והמציאות”. סוף ציטוט.
אלו שמתנגדים לחוק הזה או לחילופין אלו שמבקשים להרחיב אותו באופן שמעקר אותו ממשמעותו המקורית, הם אלו שרוצים שמדינת ישראל תהפוך ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה
לפני שנה וחצי, חודש לאחר מתקפת הטרור בשמחת תורה וכאשר צה”ל נמצא בתחילת התמרון בעזה, פסקו שופטי בג”ץ בדיון נוסף בהרכב מורחב, שמעתה, אדוני היו”ר, מעתה לא רק בן של יהודי, ולא רק נכד של יהודי, ואפילו לא רק אשתו של נכד של יהודי, זכאים לעלות במסגרת חוק השבות, אלא אפילו אלמנתו של הנכד של היהודי.
הפסיקה הזאת באה מתוך אותה תפיסה שהשריש בבית המשפט העליון אהרן ברק, תפיסה שחותרת בכל כוחה להפיכת מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה.
מי חתמו עד היום על הצעות חוק למחוק את סעיף הנכד או לצמצם אותו משמעותית?
השר סמוטריץ’, השר קרעי, השרה סטרוק, השר סופר, סגן השר אבוטבול, חה”כ רוטמן, חה”כ גפני, חה”כ פינדרוס, חה”כ אשר, חה”כ וולדיגר, חה”כ עטייה וחה”כ אייכלר.
לפני שלוש שנים, השר לשירותי דת דאז, חה”כ כהנא, אמר שצריך לבטל את סעיף הנכד.
להבדיל בין החיים ובין אלו שאינם, גם הרב דרוקמן זצ”ל הגיש הצעת חוק כזאת.
לפני כשלוש שנים, בימי הממשלה הקודמת, עלתה להצבעה במליאת הכנסת הצעת חוק דומה, במטרה לצמצם את זכאי חוק השבות.
ואלה שמות מי שהצביעו אז בעד ההצעה:
חברי הכנסת אבוטבול, אזולאי, אייכלר, ארבל, אשר, בוסו, ביטון, בן גביר, בן צור, מאי גולן, גפני, דיכטר, דרעי, וולדיגר, ליצמן, מקלב, מרגי, סופר, סטרוק, פינדרוס, פרוש, קרעי ורוטמן.
וכמובן, עבדכם הנאמן.
אני רוצה לשאול את חבריי מהקואליציה:
אתם באמת רוצים מדינה יהודית?
אתם עקרונית בעד אבל זה לא העיתוי המתאים?
אולי זה גם לא העיתוי המתאים למדינה יהודית?
בממשלה הקודמת, הסיעות שהיום חברות בקואליציה, למעט הימין הממלכתי, וכמובן גם אנוכי, לחמנו יחד נגד ההטיה המובהקת של ממשלת בנט-לפיד לכיוון של מדינת כל אזרחיה.
לאחר הרגרסיה בזהותה היהודית של המדינה שגרמה ממשלת בנט-לפיד, ומאז הקמתה של הממשלה הנוכחית, מנסה הממשלה לקדם תיקונים במערכת המשפט והמשילות וקידום ההתיישבות בכל מרחבי ארצנו.
אבל בתחום חיזוק הזהות היהודית של המדינה מתנהגת הממשלה כאילו עוד לא הגיע הזמן.
וגם את תחום ההשפעה של הקרנות והמדינות הזרות על דמותה של מדינת ישראל בכלל ובתחום החינוך בפרט עדיין לא מנסים לתקן.
ואני טוען:
הגיע זמן הזהות היהודית.
בואו נתחיל לתקן.
חוק השבות זה הבסיס של הבסיס של המדינה היהודית.
את המלחמה באויבינו כמובן שצריך להכריע, אבל צריך גם להכריע את המאבק האם מדינת ישראל תהיה מדינה יהודית או מדינת כל אזרחיה.
זה לא יקרה אם ננסה לטפל רק במערכת המשילות והמשפט ובהתיישבות.
חוק השבות במתכונתו הנוכחית מאפשר לנכד של יהודי ולבת זוגו, ולפי הרחבת הבג”ץ גם לאלמנתו, לקבל מעמד וזכויות גם אם אין להם כל קשר לעם היהודי ולמסורתו.
זה לא פותח את שערי המדינה ליהודי התפוצות אלא פותח אותה לגויי התפוצות.
פרופ’ סֶרְגְּי’ו דֶּלָּה-פֶּרְגּוֹלָה חשף לפני כשנתיים שכמעט עשרה מיליון גויים זכאים לעלות לארץ על פי חוק השבות.
אתם מבינים את גודל האבסורד?
החוק היהודי הכי מובהק הוא זה שמכשיר את כניסתם של מי שאינם יהודים לארץ.
מכיון שהיום רוב מוחלט של העולים אינם יהודים, הגיע הזמן להתחיל לצמצם את החוק ולסגור את הפרצות.
וזה כצעד ראשון לקראת הכרעה ברורה שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ואיננה, חלילה, מדינת כל אזרחיה.
ואני קורא לממשלה לדון בזה מחדש ולאשר את ההצבעה על החוק

ערך יסוד בחוק יסוד

חה”כ אבי מעוז הגיש הצעת חוק יסוד: לימוד התורה

נגן וידאו

הבסיס של כל חיינו

ראיון של חה”כ אבי מעוז ברדיו קול חי

נגן וידאו

להכריע – מדינה יהודית

חה”כ אבי מעוז ביקר במליאת הכנסת את חוסר המעש של הממשלה בנושא הזהות היהודית של המדינה:
אדוני היו”ר,
בממשלה הקודמת, נלחמנו יחד, כתף אל כתף, סיעות האופוזיציה דאז ואנוכי, כנגד הניסיונות הבלתי פוסקים של הממשלה הכושלת של בנט ולפיד להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה.
כאשר נפלה הממשלה ההיא בשעה טובה, ולאחר הבחירות, היה ברור לכולנו, וזה נאמר שוב ושוב, שאנחנו מתכוונים במהלך כהונת הממשלה הנוכחית לתקן את נזקי הממשלה ההיא, ולשמר ולחזק את זהותה היהודית של המדינה.
אבל שנתיים וחצי עברו מאז הקמת הממשלה, ולצערי הרב, בנושא הכל כך חשוב של הזהות היהודית של המדינה, נראה לפעמים כאילו הממשלה הקודמת טרם סיימה את כהונתה.
תכני מערכת החינוך, השפעת קרנות זרות ומדינות זרות על חינוך ילדי ישראל, חוסר השקיפות להורים, העוול לתלמודי התורה הלאומיים, הערכים המובילים את מערכת המשפט, השפעות הפרוגרס על צה”ל, הקוד האתי הצה”לי שטרם תוקן, מגבלות הפרקליטות הצבאית על פעולות צה”ל, ועוד ועוד.
משהבנתי שהממשלה הנוכחית לא מממשת, וכפי הנראה גם לא ממש מתכוונת לממש, את תפקידה המרכזי לתקן את נזקי הממשלה הקודמת, לחזק את זהותה היהודית של המדינה ולהכריע את המאבק התרבותי בין תפיסת המדינה היהודית לתפיסת מדינת כל אזרחיה, פרשתי מהקואליציה.
חשבתי לתומי שהממשלה מבינה שהגיע הזמן לחזק באופן ברור את הזהות היהודית של המדינה ולשם כך היא קיבלה את המנדט מהעם.
לצערי התברר שלא.
אבל אינני משלים עם המצב הרע הזה.
העם דורש זהות יהודית ברורה.
הגיע הזמן למלא את הייעוד לשמו נבחרנו.
הגיע הזמן להפסיק לפחד ולחשוש מהמיעוט הקולני, בעל הנוכחות, הלא פרופורציונלית לגודלו האמיתי, בתקשורת ובפקידות הבינונית והבכירה במערכות הציבוריות השונות .
הגיע הזמן לשמור ולחזק את הזהות היהודית של מדינת ישראל.
והגיע הזמן להכריע, שמדינת ישראל איננה, ובע”ה לעולם לא תהיה, מדינת כל אזרחיה, אלא אך ורק מדינה יהודית.

נגן וידאו

הכרעה או כניעה

ראיון של חה”כ אבי מעוז ברדיו קול ברמה

נגן וידאו

הבסיס של המדינה היהודית

ראיון של חה”כ אבי מעוז בערוץ 14

נגן וידאו

פוגרום וסתימת פיות

חה”כ אבי מעוז הגיש שאילתא לשר הפנים בעניין הסרת שלטי מחאה כנגד טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני על ידי עיריית רעננה.

בתגובה להצעה לסדר בנושא, הגיב חה”כ אבי מעוז במליאה.

סיפורי הצלה מצמררים

הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו שליט”א, הגיע בהזמנת מספר ח”כים, ובהם חה”כ אבי מעוז, לספר בכנסת על קורותיו והצלתו בשואה, לרגל ציון 80 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית.

נגן וידאו

אות ומופת

במסגרת ציון יום לעליית יהודי תימן בכנסת נאם חה”כ אבי מעוז:
עוד לפני העלייה המכונה ‘העלייה הראשונה’ היו עליות של יהודים לארץ ישראל במהלך שיבת ציון, כמו למשל עליית החסידים ועליית תלמידי הגר”א ועוד.
מעט לפני מה שמכונה ‘העלייה הראשונה’ החל מה שמכונה עליית ‘אעלה בתמר’, על שם הפסוק משיר השירים ובגלל ש’בתמר’ אלו אותיות השנה תרמ”ב.
כותבי ההיסטוריה במדינת ישראל נתנו משקל לעליות מסוימות מגלויות מסוימות ומסיבות מסוימות, והקטינו את המקום שניתן בין דפי ההיסטוריה לעליות כמו אלו של תלמידי הגר”א ושל יהודי תימן.
יהודי תימן עלו לארץ מתוך זהות יהודית חזקה וברורה, כזו שלא התקלקלה והתעוותה תחת כנפי תקופת ההשכלה והכפירה.
הם היו חדורים באמונתם שבעלייתם הם מממשים את חזון נביאי ישראל בדבר שיבת ציון ומסייעים בתהליך הגאולה של עם ישראל לקראת חידוש ממלכת ישראל העתיקה.
בגלל היחס המנוכר כלפי אלו מהם שעלו לירושלים, הם התגלגלו למגורים במערות ובפחונים באזור כפר השילוח.
בזכות מסירותם הרבה, זכינו להקמת כפר התימנים, שבשנים האחרונות, ואני אומר את זה מתוך היותי שכן קרוב אליהם, הוא מתחדש ומתפתח במשפחות יהודיות רבות והולכות.
לאחר קום המדינה נערך מבצע ‘כנפי נשרים’ על שם הפסוק בספר שמות ‘ואשא אתכם על כנפי נשרים’, שכונה גם מבצע ‘מרבד הקסמים’, ובו עלו עשרות אלפים מיהודי תימן
יהדות תימן שעלתה לארץ הייתה דוגמה ומופת ליהדות שדבקה בתורתה, באמונתה, במסורותיה ובמנהגיה.
חז”ל לימדו אותנו שישראל נגאלו ממצרים בזכות שלא שינו את מלבושם, את לשונם ואת שמותיהם.
תיאור מדויק ליהדות תימן בגלותה ובשיבתה לארץ ישראל.
אבל מה שנעשה ליהודי תימן, ועוד על ידי אחיהם ודווקא בארץ ישראל, הוא לא פחות מטרגדיה ופשע.
בכור ההיתוך של מדינת ישראל הצעירה נעשו ניסיונות, שחלק משמעותי מהם אף הצליח, למחוק ולטשטש את אותן תרבות וזהות כה מפוארות.
את המלבוש המסורתי שינו להם, את המבטא התימני, המדויק משאר המבטאים כפי שכתב מרן הרב קוק זצ”ל, ניסו למחוק, והנורא מכל, במסגרת ‘החינוך האחיד’ בוצע פשוט תהליך העברה על דת וכפייה חילונית.
הילדים הוכנסו למסגרות חינוך מעורבות של בנים ובנות בניגוד למסורת ישראל.
לימודי התורה התמעטו ביותר, ואף הם לא כפי המסורת אצל ה’מורי’.
ילדים שודלו שלא להתפלל.
פאות נגזזו.
חבר הכנסת דוד צבי פנקס ממפלגת המזרחי טען, שהפעילות החינוכית במחנות העולים הייתה לא פחות מ”כפייה מצפונית ואינקוויזיציה נגד דת ישראל”.
ועדת פרומקין שהוקמה כדי לבדוק את הטענות קבעה, שגזיזת הפאות וההפרעה בלימוד התורה היו שיטה ולא מקרה.
תופעות מעין אלו שהתרחשו אז כבר לא מתרחשות ב”ה.
אבל מלחמת התרבות לא פסקה.
גם היום מי שנמצאים בעמדות המפתח, במערכות השלטון בכלל ובמשרד החינוך בפרט, מבקשים להמשיך את מדיניות ‘כור ההיתוך’.
הפעם לא מדובר בכור היתוך לזהות יהודית-חילונית-ציונית, אלא כור היתוך לטשטוש הזהות היהודית הלאומית, כחלק ממערכה שלימה להפיכתה של מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה מנותקת מזהותה היהודית והלאומית.
יהדות תימן מהווה לנו אות ומופת לשמירה על הזהות היהודית, המסורת, המנהגים והתרבות.
העוול הנורא שנעשה לה הוא לנו תמרור אדום בוהק למחויבות שלנו לשמור ולחזק את הזהות היהודית של מדינת ישראל.

הנצחה ראויה

חה”כ אבי מעוז השתתף בטקס קריאת כיכר על שם הרב אלישע וישליצקי בשכונת קדמת ציון בירושלים וכתב כך:
זכיתי להשתתף היום בקריאת כיכר בשכונת קדמת ציון על שמו של הרב אלישע וישליצקי זצ”ל, עמו גדלתי באותה שכונה וכשהגעתי לישיבת מרכז הרב הוא קיבל וקלט אותי שם.
הרב אלישע, תלמידו ונאמן רוחו של רבנו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ”ל, היה אחד מגדולי הדור בענווה.
הרב אלישע זכר צדיק וקדוש לברכה, היה גדול ועצום בתורתו, ביראתו ובמידותיו, אבל לא החזיק מעצמו כלום. כל-כולו היה מסור בענווה לכל משימה ולכל שליחות. ‘איש פשוט מירושלים’, היה מכנה את עצמו.
הרב אלישע היה מגדולי הדור במסירות נפש על הרבצת תורה בישראל כאשר היה מכתת רגליו וסובב והולך בקהילות ישראל השונות, ובמיוחד בגרעינים התורניים, במה שמכונה עיירות הפיתוח, שהוא קרא להן ‘העיירות הטבעיות’.
כל תורתו שלמד ולימד ינקה מתוך בית המדרש של התורה הגואלת וכל כולו היה מחובר בכל נימי נפשו לגילויי הגאולה שבדורנו, ביחס לתורה המיוחדת המתגלה בדורות אלו, ביחס להתיישבות בכל מרחבי ארצנו בדגש על חיבורו המיוחד לקהילות גוש קטיף, שבעזרת ד’ ישובו במהרה למקומם שנעקרו ממנו, ביחסו למדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, וביחסו לעם ישראל שנמצא בתהליך תשובה לאומית ולכל אחד ואחד ממנו באהבה גמורה.
מידת האמת הייתה המצפן המוחלט שלו, ולא הפסיק לדבר על המחויבות לברוח מכל זיוף ושקר – בתורה, ביראת ד’, במידות ובכל תחום בחיים.
זכינו וזכתה ירושלים, וזכתה שכונת קדמת ציון אליה היה כל כך קשור, שתיקרא בה כיכר על שמו.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר